Stilla Natt 2014

 
Oj vad tyst det varit om mig här på bloggen, men jösses här har det varit fullt upp! Under helgen var vi i Göteborg hos min allra käraste vän Lovisa. Min mamma, jag & Enya åkte dit och hade supermysigt! Mer om det kommer i ett annat inlägg...
 
Men det jag sysslat med nu två kvällar i rad har varit att fotografera en annan kär väns julshow "Stilla Natt" som han sätter upp här i Sunne varje år (femte året i år!). Christopher Bergström heter han, och är en av världens absolut finaste människor. Tillsammans med sin syster Jessica drar han ihop ett gäng artister, musiker och dansare varje år som gör en välgörenhetskonsert i kyrkan i Sunne. I år gästades vi bland annat av Erik Segerstedt och Elin Lanto, och konserten slog alla rekord vad gäller intäkter hittils. SÅ KUL! Pengarna i år kommer att gå till Tobiasregistret samt lokala ungdomsverksamheten "Megafon" för att ge ungdomarna i Sunne en föreläsningsdag om bl a allas lika värde.
 
Många lokala förmågor finns på scenen varje år också, och det är ju extra roligt förstås. Längst ned ser ni eldsjälen Ina Forsberg som är från Sunne från början, hon är som född att stå på en scen!
 
Konserten var riktigt magisk. Så mycket känslor... Skratt och tårar avlöste varandra för mig. Bästa tipset för att komma i julstämning, så har ni vägarna förbi Sunne nästa år vid den här tidpunkten så KOM!
#1 - - Ingrid:

Underbart med sång o musik i kyrkan.
Det blir sådan härlig aukustik.