Snö!!

 
Här vaknade vi till snö! Inte några mängder, men nog för att det ska stanna ett litet tunt täcke på marken, och nog för att skapa härlig julstämning. Vilken lycka! Vi tog en promenad och fotograferade lite under förmiddagen.
 
Nu under eftermiddagen satte det i gång att snöa mer, och jag tror det håller på än. Så har vi tur kanske vi till och med kan dra fram snowracern och köra omkring på gården i morgon bitti...
 
Hur det gått med sjuklingarna? Enya har inte spytt sedan den där gången natten till tisdag, så natten till idag blev hon ju "smittfri" om man räknar 48 h. Juni var ju dålig i magen på måndagen, men bara vid ett tillfälle. Däremot är Juni förkyld igen, skittrist. Så natten var lite tuff, hon vaknade tät i näsan och med världens hosta och grät massor. Jag fick gå upp och vagga och vagga, hon var nästintill otröstlig. Efter 1 h gav jag upp och gav henne en alvedon, då fick hon ro och somnade om. Det är väldigt ovanligt att hon blir så där, så jag förstod att hon måste haft ont på något vis... Hon hann ju knappt bli frisk från sin förra förkylning, så det känns lagom kul det här. Just nu får jag verkligen "känna på" hur det är att vara tvåbarnsmor när allt inte går på räls... 
#1 - - Ingrid:

Ja,se det snöar,det var väl roligt "Hurra".
Roligt för de små om ni kan ut imorgon
och åka pulka i snön.
Kram:Ingrid

#2 - - pearl1:

Fina foton, som alltid...