Tvåtusenfemton - vårt år i bilder

 
I Januari hängde vi i pulkabackarna mest hela tiden och njöt av vinter och snö. Vi spenderade mycket tid utomhus och kameran hängde med. Månaden avslutades med att jag fyllde 29 år och det firade jag genom att tåga med facklor genom Sunne till minne av förintelsen.
 
 
I februari slog naturen rekord i vackra solupp och nedgångar. Var och varannan dag var det tappa-hakan-vackert ute! Lillbrorsan fyllde år och vi passade på att fota lite fina bilder på honom och hans bas! Enya och jag gjorde några photoshoots också!
 
 
I mars firade vi våra underbara vänner Otto och Caroline som fyllt 30 år, vi var på en inomhusstrand och njöt av solstrålar - och avslutade med stor middag och utgång i Karlstad. Våren anlände och vi hängde i lekparken mest hela tiden, plockade tussilago, startade årets alla odlingar, samt blev bjudna på årets första grillning hemma hos min kusin.
 
 
I april fick jag återigen njuta av bland det ljuvligaste jag vet; körsbärsblommen. I Sunne pryder den varje år teatertorget och då hänger jag där mest hela tiden och bara insuper magin och det förunderligt vackra i dessa träd. Vi firade påsk med två små goa gummor här hemma. Och månaden avslutades med att vår älskade lilla Juni gick från bäbis till ettåring! 
 
 
Sköna maj gav oss vårdagar att minnas, vi gjorde massor av mumsiga bärsmoothies till mellanmål efter föris. Vårmarknaden i byn gav glada barn och massa karusellåkning. Flickorna och jag åkte till mormors glasscafé och njöt av godaste glassarna i stan. Vi var på det årliga kosläppet hos mina föräldrar. Firade Alexander som fyllde 9 år med mysigt kalas tillsammans med vännerna. Mors Dag firade vi på Sillegården bland förgätmigej och pelargoner.
 
 
 I juni var vi på supermysig avslutningfest på föris. Efter det väntade en åtta veckors sommarlov på oss. Den känslan! Vi njöt av vår egen trädgård, att få hänga där tillsammans om dagarna, plantera och påta. Tjejerna tog årets första dopp i Lysvik när vi återigen gjorde ett glassbesök där... Jag gjorde ett avbrott i familjelivet och åkte till Göteborg en helg för att överraska min bästa vän Lovisa - det var nämligen möhippedags! Vi firade midsommar med kransar i håret och jordgubbar i magen. Och kanske störst av allt; Enya lärde sig cykla! 
 
 
I juli hade vi kalas på löpande band då mina brorsdöttrar fyller med tio dagars mellanrum. Sockertoppen Astrid som blev tre år och sköna bönan Alma som fyllde ett år. Därefter firade vi min pappa som också fyller tätt därefter. Vi hade säsongskort på Rotteros Park och hängde där varje vecka. Så himla roligt för hela familjen. Tobbe och jag firade 10 år och jag tog med honom på en dressintur genom värmlands skogar, samma dag friar han till mig (!). Vi fick njuta av gudmor Lovisas sällskap under några dagar, och hon och Enya fick så många goa stunder ihop.  
 
 
Augusti innebar många känslor. Jag började skola in Juni på föris, för det var dags att börja jobba igen efter föräldraledigheten. Tårar blev det, hos både mor och dotter... Men det blev väldigt väldigt fint sedan! Vi fick finbesök från Hagfors, av vildängeln Josefin och hennes underbaring Albin. Vi hängde i blåbärsskogen om eftermiddagarna och fyllde frysen med det blå guldet.  Vi var i svärisarnas sommarstuga i Årjäng för att fira svärfar som fyllde år, där hade vi en riktigt underbar sommardag tillsammans. Vi lånade med kusin Astrid och mormor till Rottneros Park för skördefest! Vilken lycka att få gå där i parken och plocka den ena vackra blomman efter den andra... Jag åkte till Karlstad på babyshower för min fina Caroline <3.
 
 
September bjöd på årets bästa upplevelse; min bäste väns bröllop. Vi fick en ny liten kusin till flickorna, lille Sixten. Vi skördade från våra odlingar. Och vi firade min moster Marianne som fyllde 60 år. Juni var kalasfin och fick luggen klippt i samma veva och blev helt plötsligt "stora tjejen". Vi firade Enyas bästis Melvin på hans 5årsdag och fick träffa ingen mindre än självaste Spindelmannen!
 
 
I oktober försökte vi oss på lite syskonfotograferingar, och Enya var så supertaggad. Juni... inte lika taggad. Men några bilder fick vi till i alla fall. Vi var hemma hos kusinerna och njöt av lille Sixten och att få gosa med honom. Vi tog höstlov och spenderade en dag i Mariebergsskogen flickorna och jag. Vi fick träffa lilla Luna för allra första gången, lika magsikt varje gång man får ett sådant litet liv i sin famn. Vi var barnvakter åt Melvin och fotade bästisarna tillsammans i höstlöven. Tobbe och jag tog en barnlös helg och åkte till Stockholm för att gå på konsert. Men störst för mig med resan var Abba-muséet. Årets WOW!
 
 
 
November var en riktig sjukdomsmånad. Magsjuka, förkylningar och vattkoppor avlöste varandra. Men när vi var friska så njöt vi av ett ovanligt soligt november. Vi firade brorsan Joel som fyllde 28, och tjejernas faster Titti som fyllde detsamma. Enya fyllde fyra år, och vi hade kalas i flera dagar här hemma för att hinna med hela släkten. Hon bjöd in några vänner för barnkalas och det var så stort för henne! Första advent kom och vi fixade lussebullar tills dess.
 
 
I december avlöste julaktiviteterna varandra. Vi har bakat julgodis, pepparkakor, pepparkakshus, tagit årets julkort och julpysslat en hel massa. Enya och jag tog en tjejhelg i Göteborg hos älskade gudmor Lovisa. Jag var på årets Stilla Natt konsert och fotade samt njöt av underbar musik.  Sedan kom ju äntligen julen, och den var fantastisk på alla sätt och vis. Mycket umgänge, mycket god mat, och tindrande ögon. Efter julen kom snön, så slutet av december tillbringade vi i pulkabackarna.
 
#1 - - Frida :

Åh vilken fin bildkavalkad! Vilket härligt år vi haft! Och imorgon välkomnar vi det nya ;)