Tung dag

 
Under Tobbes och mina första år tillsammans fanns en vän vid vår sida. En underbar person, som jag älskade att ha omkring mig. Han var Tobbes barndomsvän och vi fattade tyckte för varann väldigt snabbt J och jag. Och han blev på något vis en slags storebror för mig, och jag njöt av att ha någon som såg efter mig och brydde sig om mig. Tobbe var trygg med att J fanns hos mig när han själv inte kunde, och jag tror att han innerligt uppskattade att vi tyckte så mycket om varandra. Varma kramar och förtroliga samtal, värme och skratt, men också något ensamt och sorligt under ytan - som han lät mig få ta del av och försöka hjälpa att läka.
 
Med tiden så träffades vi allt mer sällan, och sedan vi skaffade familj så har vi inte setts mer än någon enstaka gång. Våra liv tog olika vägar. 
 
Igår fick vi det tragiska beskedet att J gått bort. En ung man som borde få ha ett långt liv framför sig, har nu hastigt ryckts från denna värld. Från sina sex älskade syskon, där flera av dem är våra närmaste vänner. Det känns så ofattbart, så tungt. Jag gråter för mina älskade vänner som förlorat sin bror, jag gråter för Tobbe som förlorat en av sina käraste barndomsvänner, jag gråter för hans mor och far som förlorat sin son... Och jag gråter och ler åt alla våra fina minnen.
 
J älskade HIM över allt annat, så idag spelar jag deras låtar och hyllar honom och hans allt för korta liv.
 
#1 - - Monica:

Beklagar verkligen 💜Sitter ju det värsta helvetet själv just nu och trodde innan att jag nog inte skulle kunna känna för någon annan som drabbas av en förlust i sin närhet. Men min empatiförmåga har tvärtemot förstärkts efter vår egen. Ta hand om varandra och gör det ni kan och förmår för de närmaste till er vän. Kram.

Svar: Tack fina Monica för din kommentar. Jag tänker så ofta på dig/er. Att finnas för varandra är ju det enda man egentligen kan göra i sådana här svåra situationer, att veta att man har en skara människor kring sig som stöttar, lyssnar, finns där - när man vill gråta eller när man för den delen vill eller behöver få skratta... All kärlek <3
Emelie Ögren

#2 - - pearl1:

Såå svårt att mista.......Kram