Svartvinbärsbladste

 
Något som är superenkelt att fixa själv är eget te. Det har larmats om mängder av gifter i teer, och ska man köpa så bör man välja ett ekologiskt te. Men det är som sagt barnsligt enkelt att göra eget te, om har man bara tillgång till bärbuskar/örter mm.
 
Jag plockade svartvinbärsblad och hängde upp på tork här hemma, när de torkat så hackade jag bladen i mindre bitar och lade i en teburk. Så enkelt är det! Svartvinbärsblad kan man även göra sagolikt god dricka på, ska be min moster om receptet för hennes är verkligen något av det godaste man kan dricka en varm sommardag...
#1 - - Ingrid:

Låter gott.Något som min mamma gjorde när det begav
sig,det var en jättegod saft gjord på rabarber och
jordgubbar.

#2 - - berggrenskahemmet.blogg.se:

Detta ska jag testa Emelie!

#3 - - Frida:

Blev fel däruppe :P Men jag ska testa att göra te på detta vis, så har jag ngt gott te att bjuda dig på ;)

#4 - - Pearl1:

Hej..Har ju vinbär och annat på täppan men blir liksom aldrig "färdig" att ta detta tillvara. "Bättring" till nästa år då jag tror att det är lite för sent nuu...LoL..