Ett dygn i vår huvudstad

 
Tidigt igår morse satte Tobbe och jag oss på tåget mot Stockholm. Tjejerna spenderade fredagen och lördagsförmiddagen hos sin mormor och morfar. I mors dagspresent fick jag nämligen biljetter till en spelning med "Of monsters and men" och nu var det äntligen dags. Vi passade på att besöka Abba-museet också när vi ändå var i stan, det bästa med hela resan enligt mig - jag skriver nog ett helt eget inlägg om det... Vi mötte också upp min vän Christopher för en fika samt lite shopping. Konserten på kvällen var jättebra, och efteråt tog vi en öl i hotellbaren innan vi stupade i säng trötta av alla fina intryck.
 
Nu är vi hemma igen, borta bra men hemma bäst. Så är det. Jag tycker att Stockholm är en otroligt vacker stad med sina gamla ståtliga stenbyggnader. Men jag är ingen storstadsmänniska, åh vad skönt jag tycker att det är här i Sunne. Tempot i storstäder är för snabbt för mig, men jag kan mycket väl förstå alla dem som lockas av pulsen och stadslivet.
 
 
#1 - - Ingrid:

Ingen storstadsmänniska här heller.Tycker om det lilla
lugna.Verkar vara ett stressigt liv att bo i Stockholm
Men visst är vår huvudstad vacker,särskilt på våren o
sommaren.