Mitt 2016 - en årskrönika

Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut? Jag gifte mig! Jag började på Bootcamp och tränade på riktigt arslet av mig i 6 veckor, och fick sinnesjuka resultat. Helt plötsligt ingen svagis längre! Jag gick dessutom i terapi för att bota min rädsla för magsjuka... 

Genomdrev du någon stor förändring? En hel del... Klippte av mig 50 centimeter hår, bytte jobb och började dricka kaffe. Var det någon som hörde trettioårskris? ;)
 10 kilo lättare efter besöket hos frissan. Kändes det som i alla fall! 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Min bror fick sitt tredje barn, sin första son! Min kompis Ida fick en son & min kompis Marie fick en dotter <3.

 Lille Erling <3

Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?  Den 9/7. Vår bröllopsdag. Hur åskan dånade i hela kyrkan när vi sa "ja" till varandra, och all jäkla glädje och lycka som den kvällen/natten/morgonen förde med sig. 

 En kyrkselfie!

Dog någon som stod dig nära? Min faster somnade in i november...

Vilka länder besökte du? Jag fick ju ÄNTLIGEN komma iväg till England och se och uppleva London. Höstens bästa <3.

 London from the sky <3

Bästa köpet? Vår nya bil. Audin från 96 som varit vår trogna följeslagare i 10 år hade gjort sitt, och nu kör vi Volvo - och ryms mycket bättre i den.

Gjorde någonting dig riktigt glad? Semestern tillsammans med brorsan och hans familj är ett av de finaste minnena från året. Åh vad vi mådde bra <3

 Små flickor i Småland. Kusiner som älskar varandra så högt. En vecka tillsammans i ett underbart hus. Med äventyr precis utanför dörren <3
 Den här bilden liksom förklarar hela vår vecka tillsammans <3

Saknar du något under år 2016 som du vill ha år 2017? Sinnesro.

Vad önskar du att du gjort mer? Skrivit dagbok.

 
Vad önskar du att du gjort mindre? Stressat.

Favoritprogram på TV? Greys Anatomy, Hela Sverige Bakar, Billions, Walking Dead. 

Bästa boken du läste i år? Malin Wollins "Till min dotter". Malin Wollin är för övrigt min superidol. Tycker hon är alldeles fantastisk. Hennes texter är så jäkla välvässade. 

Största musikaliska upptäckten? Lite efter alla andra insåg jag storheten i Miriam Bryant. Annars har min spotifylista varit fylld av Abba (no shit), Adele, Kent, & Takida.

Vad var din största framgång på jobbet 2016? Att börja arbeta med förskoleklass. Så vansinnigt lycklig över att jag litade på magkänslan och vågade prova. Trivs så bra. ÄLSKAR åldern. 6-åringar är så fulla av liv, och tycker att skolan är världens bästa grej. Så tacksamt. 

 På utflykt med "mina" sexåringar <3

Största framgång på det privata planet? Att inse mina egna begränsningar. Jag tror att jag på tok för ofta ställer för höga krav på mig själv. Det här året har jag börjat lägga mig på soffan mitt på dagen, för att JAG behöver. Innan har jag typ fått panik om jag inte varit supernärvarande med ungarna, men den där "perfekta" mamman är så himla mycket bättre när hon tar hand om sig själv och sin kropp. Jag har fortfarande saker att jobba på, men det går åt rätt håll.

Största misstaget? Att jag trots ovanstående insikt fortfarande kör på för hårt och inte lyssnar på kroppen förrän det är för sent.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Ledsnare. Trots att det varit ett år med så vansinnigt mycket att fira och vara lycklig över. Så har det också hänt för mycket som slitit i hjärtat.

 The sun will shine on through <3

Vad spenderade du mest pengar på? Mat. Alla gånger. Jag älskar att stå i köket, och att skriva matsedlar, veckohandla och bjuda min familj på inte bara näringsrik och varierande utan också GOD mat. Tror att jag är formad av min mormor. Hon levde för att mätta munnar <3.

 
 

Något du önskade dig och fick? Att en av höstens stora sorger faktiskt VÄNDE och blev bra. I en månads tid grät jag på toaletter, höll mina tummar så hårt, bad till högre makter - och så fick vi till slut beskedet som vi hoppats på.

Något du önskade dig och inte fick? Ja. Men ännu en vår ska komma, och ännu en sommar - eller hur?

Vad gjorde du på din födelsedag 2016? Jag fyllde 30 år, och firade själva dagen tillsammans med närmsta familjen på restaurant. Min mamma fyllde 54 samma dag. Några dagar senare blev jag totalt bortrövad och firad till den milda grad av världens underbaraste vänner. Dessutom fixade de att ordna världens bästa möhippa några månader senare. Tänk vad de slitit, och tänk så mycket skratt och underbara stunder de gett mig. Minnen för livet <3

 
My crew <3 Så jäkla älskade!
 
Mina lillebrorsor och jag på min trettioårsfest <3

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Det här året började fantastiskt och slutade tufft. Hela hösten har varit en kamp. Sjukdomar och sorg har avlöst varandra och lämnat efter sig sår som rispar i själen. Mindre cancer till nästa år. Tack.

Vad fick dig att må bra? Träningen, aldrig har jag känt mig så fysiskt stark. Och att fuldansa i vardagsrummet. Det borde alla människor göra mer. Galet förlösande.

 Från Bootcampen, här "vilar" vi i plankan i väntan på att alla ska komma upp för backen
 Här blir jag buren över sandstranden av 90 kilo Peter. Några sekunder senare tog jag honom på ryggen och gjorde detsamma. Så jävla mycket som sitter i pannbenet.Och att vi är starkade än vi tror. DET lärde jag mig.

Vem saknade du? Stundtals mig själv. 

De bästa nya människorna du träffade? Alla mina nya kollegor på Skäggebergsskolan. Så mycket värme och kärlek de sprider <3. Och Bootcamp-gänget. Vi var några tappra själar som KRIGADE tillsammans. Det är konstigt hur snabbt man kan komma att trivas med människor när man bara får illvråla tillsammans ett par timmar i veckan!

"Bootcampers"

Mest stolt över? Mina barn. Kommer för alltid vara partisk i frågan. Men fasen vad underbara de är! Så kloka, fina, snälla, finurliga, vansinnigt vackra och galet roliga ungar. Och de är mina <3.

 Kärlek <3

Högsta önskan just nu? Att 2017 blir ett år utan sorg... Att alla runt omrking mig får må bra. Min familj. Mina vänner, så jäkla älskade <3

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Vila mer. Lyssna mer. Prata mer. Dansa mer. Förlåta mer. Älska mer. Pausa mer. Läsa mer. Kramas mer. Springa mer.

"I only lose my fear when I run run run
I won't lose a tear when I run run run"