Vegorätt

 
Åh vad jag har fastnat för de fantastiska recepten som tjejerna i Vegorätt delar med sig utav. Här hemma testar vi dem för fullt. Programmet tog mig inte med storm från första början och har visst fått en hel del kritik, men när jag gett det några program så tokälskade jag det. Visst det är matporr all over, långsamma rörelser i matlagningen, och ibland mer vackra vyer än matlagning. FAST - jag älskar ju sådant. Och jag älskar när maten ser vacker ut, man kan liksom inte bärga sig tills man får smaka. Vi äter ju med fler sinnen än smaken...
 
Dock kan jag hålla med kritiker om att programserien borde tänkt mer på det här med att äta efter säsong. Det mesta som används i programmet är inte i säsong nu. Men flera tips bär jag med mig till våren då ogräset börjat gro!
 
Veckans tv-tips!