Evening run

 
Åh vad fint jag tycker att det är, med maskrosorna som sträcker sig mot skyn längs husväggarna. Som små solar har de hälsat mig längs min kvällsrunda.
 
Jag försöker vara ute och springa ett par ggr i veckan. Det är en ganska nätt runda på ca 3 km. Men det är alltid något! Och så kör jag ett svettigt Stepmixpass på tisdagar, och försöker hinna med Bodypump två dagar i veckan. Och visst kommer resultaten bara man vill. Jag ser redan på mina armar/axlar och min mage och rygg - det har liksom blivit lite mer form. Härligt! Jag tränar inte för att bli smal, för vikten är det inget problem med. Men jag vill känna mig stark och frisk. Jag älskar den känslan. Och att få svettas rejält på gymmet och få endorfinpåslag är ju helt fantastiskt. Sedan tror jag verkligen att det är extra viktigt för oss kvinnor som fött barn att hålla efter kroppen med träning. Det är ju en påfrestning som heter duga att vara gravid och sedan genomgå en förlossning. Musklerna förtvinade verkligen tyckte jag... rumpan hängde och magmusklerna ska vi inte ens snacka om. Men träningen ger verkligen belöning, och jag vill att mina barn ska ha en stark mamma som orkar, och som har en kropp som håller livet ut (sedan finns det ju saker vi inte kan påverka, men att ge oss själva bra förutsättningar kan vi ju faktiskt. Och jag tycker att vi är skyldiga oss själva det).