Tid

 
 
Vad är ditt förhållande till tid?
Jag är varken tidsoptimist eller tidspessimist. Jag tror att jag överlag har bra koll på tiden. Jag kan oftast veta vad klockan är på ett ungefär utan att kolla av den först. Liiiite svårare att hinna i tid till grejer blev det efter att Juni kom, då det plötsligt var två barn att fixa med på morgonen. Annars har jag oftast varit den som stått och väntat fem minuter när jag bestämt träff med någon, snarare än kommit sist. 
 
Vilken tid på dygnet gillar du mest?
Jag är en kvällsmänniska för det mesta. Sedan barnen kom har jag dock behövt mer sömn, annars har jag lätt kunnat sitta uppe och nattsudda flera ggr i veckan. Nu behöver jag oftast lägga mig vid 22.30 för att orka med dagen efter.
 
Vilken är den bästa veckodagen?
Åh så svårt... Fredagar kanske? Då är jag hemma och ledig med tjejerna och helgen har startat för oss. Men på samma gång är torsdagen himla fin tycker jag. Och faktiskt är jag riktigt måndagspepp över att gå till jobbet med. 
 
När går tiden som snabbast?
När jag är stressad och har mycket att hinna med på kort tid.
 
När går tiden som mest långsamt?
När barnen är sjuka och vi måste hålla oss inne/hemma och försöka få dagen att gå. 
 
Hur länge tar det för dig att sminka dig?
Skulle tippa på 3 minuter. Är det fest så kommer jag nog upp i 5. Har alltid varit snabb med sminket.
 
Vilken tidsepok skulle du vilja leva i bortsett från denna?
40,50-talet. Idylliskt och som en Astrid Lindgrensaga tänker jag mig. Men förstår ju att det inte var bättre förr... Även om vi alltid tycks vilja tro det. Får lov att säga att jag är hemskt glad över att leva NU också. När kvinnor har en högre talan, och det känns som om världen är på väg att svänga över. Än är det mycket kvar att göra förstås, men vem hade kunnat tro för ex antal år sedan att en kvinna skulle kunna kandidera till presidenttronen?
 
Äter du fort eller sakta?
Åt så otroligt långsamt när jag var yngre att mina vänner alltid hade ätit upp när jag har 75 % kvar av maten. Sedan jag fick barn har jag dock fått lära mig att äta snabbare för att hinna med att få i mig ngt överhuvudtaget.
 
Vad gillar du mest att lägga tid på?
Att vara med barnen, träna, fota & umgås med vänner. Det är viktigt för mig. Jag försöker få in allt varje vecka. Fredagar är min heliga dag med mina flickor. Jag har dessutom lyxen att sluta tidigt en eller två dagar i veckan så vi får en lång eftermiddag tillsammans också. Då brukar vi hitta på något mysigt. Tisdagar och torsdagar tränar jag, och en eller två kvällar i veckan efter att barnen somnat försöker jag komma i väg till en vän. Fotandet blir när inpsirationen finns, det vill säga några gånger i veckan.
 
Vad gillar du minst att lägga tid på?
Jag tycker att det är tråkigt att hushållsarbetet tar sådan tid. Så svarar nog det! Det är ju neverending när man har två små också... Alltid ngt nytt att göra. 
 
När brukar du gå och lägga dig på vardagar?
Mellan 22-22.30 ungefär. Svårare nu när det är ljust ute! I vintras låg jag alltid för 22.00. Nu drar klockan mot 23.00 ofta... 
 
Ditt längsta förhållande?
Mitt nuvarande. Snart har vi varit tillsammans i 11 år. Vi träffades när jag var 19...
 
Vad gjorde du för tre timmar sen?
 Duschade! Och packade resväskan... Snart åker jag & lilla E till Göteborg!
 
Vad gör du om tre timmar?
Sitter på ett tåg till Göteborg med min stora lilla fyraåring. Pysslar, fikar och rår om varandra bara vi. 
 
Var ser du dig själv om tio år?
Jag tänker att vi bor på landet då... I någon vacker gammal sekelskiftesgård. Med stora odlingar och mycket träd och bärbuskar. Där barnen har kojor i alla skrymslen... Såg ett drömställe i lokala tidningen igår... Wow! Men flytt nu? Nja... Det är allt himla bekvämt att bo så här centralt också, och trots det ha så stor gård och fina lekmöjligheter för barnen. Men bondungen i mig vill ut... Så småningom.