Vabbelivabb

 
Här har flickorna fräs dragits med en riktigt seg förkylning sedan förra tisdagen. Så det har vabbats hejvilt. HAr haft sådan himla tur att mina förldrar kunnat ställa upp och passa flickorna några utav dagarna så att jag kunnat jobba en del ändå - det blir ju ett stort ekonomiskt gap när vabben blir så utdragen.
 
Det började med feber som sedan gick över i en riktigt djup slemhosta som hållt oss vakna om nätterna. Dock har de varit pigga och kunnat leka nästan som vanligt under dagarna. Nu när de varit hemma i nästan två veckor så har det riktigt märkts på dem hur de nästan klättrar på väggarna - och det har blivit lite mer konflikter dem emlellan än vanligtvis också. Så jag har försökt sysselsätta oss så gott det går, en eftermiddag blev det ansiktsmålning. Så himla kul! Jag målade Enya, och sedan gick hon loss på både mig och Juni. När pappan i familjen kom hem så hjälptes flickorna åt att måla honom också.
 
Nu är de i alla fall äntligen friska, så idag ska vi åka till brorsan och hans familj och käka middag. Tjejerna har längtat sig tokiga... För där har nämligen fyra blivit fem! <3 Eftersom de varit sjuka så är det bara jag som hunnit träffa den lille (jag smet i väg en kväll när de somnat för att inte avundsjukan skulle bli för stor)...