Morgonlistan

När bloggsuget tryter lite så kan man ju alltid kopiera en rolig lista... Denna hittade jag hos Underbara Clara!

 Regnbågsfrukost kallar vi denna, flickorna och jag.
 
När går du upp?

Måndag till torsdag står alarmet på 06.55. Fredag-Söndag är det oftast Enya som väcker mig, brukar bli mellan 7.30-8.00. 

Vad är det första du gör varje morgon?

Sätter på mig kläder! Och efter det är det dags för YOGA <3

 Alltså, älskart! <3
 
Och dessa två filurerna då, de är mina mini-yogis <3
 
 Hur lång tid spenderar du i badrummet varje morgon? 

5 minuter. Kissar, sätter på mascara och jämnar ut ögonbrynen med lite extra färg. Håret gör jag sällan mycket med, min korta frisyr är ganska tacksam. Antingen sover jag med håret tvinnat och får lite fina lockar på morgonen, eller så sätter jag upp det. Behöver alltså aldrig ägna någon tid åt det på morgonen. Halleluja. 

Är frukost viktig? 

Oja! Jag är vrålhungrig på morgonen. Skulle jag inte få frukost skulle jag nog inte vara någon rolig prick framåt förmiddagen... ;)

Vad äter du till frukost? 

Min favvofrukost (som jag äter 2-3 ggr i veckan) är chiapudding gjord på extra krämig kokosmjölk. Den toppar jag med mango & granatäpplekärnor. Men jösses så gott! Annars blir det en tallrik med naturell yoghurt, solrosfrön, massa kanel & honung!

 Chiapudding <3

Är du morgontrött? 

Jag har nog större delen av mitt liv varit en morgonpigg person. Jag har alltid vaknat tidigt, utsövd på mindre timmar än många andra. Sedan barnen kom in i mitt liv kan jag nog känna att jag inte alltid vaknar lika utsövd... Jag har periodvis sömnproblem och har väldigt svårt för insomningen. Kan tar ett par timmar. Då är jag inte lika sprudlande morgonpigg kan jag lova... 

Vad har du för alarm? 

På vardagar väcks jag av telefonlarmet. På helgerna sätter jag aldrig larm eftersom jag vet att mina små juveler fixar väckningen åt mig. Och rätt ofta är det faktiskt jag som vaknar före dem också.

Hur ser en perfekt morgon ut?

En ledig dag. Börjar med morgonyoga medan flickorna ser på morgonteve. Sedan äter vi frukost med tända ljus. Ett par koppar kaffe på raken blir det gärna efter det. Sedan kan dagen liksom börja. 

Vad är det bästa med morgonen?

Naturälskare som jag är så svarar jag ljuset. Soluppgångarna. Allt det där vackra som jag får uppleva från mitt köksfönster. Vi har sådan vacker vy här.

 
Mitt lilla paradis på jorden
 

Hur går du helt klädd på morgonen? 

Jag är ingen morgonrocksperson. Sover i bara trosor, så direkt jag vaknar så åker kläderna på. Jag dagdrömmer ibland om att vara en sådan där person som strosar i pyjamas eller morgonrock hela förmiddagen. Men jag tror helt enkelt inte att det är sådan jag är. Jag är nog mer "pang på", upp och hoppa liksom...