Tussilago, snödroppar & inte-stöta-mark

 
I lördags åkte jag och tjejerna hem till mor & far för lite lördagslunch. Jag tog en liten springtur på förmiddagen och fann årets första tussilagos längs min barndoms grusvägar. Tänk att det slår aldrig fel, varje år hittar jag årets första när jag är hos mamma & pappa. Aldrig någon annanstas. Lustigt. 
 
Ute i rabatten fick vi även syn på en snödroppe som letat sig fram, som ännu ett vårtecken den soliga, men något blåsiga marsdagen.
 
Snödroppar <3
 
Mitt föräldrahem. Här har släkten huserat i generationer <3
 
Tur att mormor och Enya delar samma intressen. Inte-stöta-mark är en av deras favoritlekar. Så efter lunchen när lillasyster tog en traktortur med sin morfar, så satte de igång att bygga upp en "inte-stöta-marken-bana" i trädgården.
#1 - - Rebecca Adnell:

Så mysiga bilder!