Weekend in Gothenburgh

 
Här har jag spenderat min helg. I ljuvliga Göteborg. 
Åkte ned direkt efter jobbet på fredagseftermiddagen och mötte upp vänner för middag på kvällen. Efter ett tips från en kollega testade vi Mañana, en tapasrestaurant - och vi blev mycket nöjda!
Sedan ramlade vi roliga gatan fram, som han sjunger Hellström. Och det blev en liten krogrunda innan vi landade i hotellsängarna för några timmars sömn.
 
På lördagen strosade vi i underbara Haga. Min favoritdel av Göteborg. Tycker så mycket om de gamla husen, kullerstenarna, butikerna, caféerna... Ja hela känslan. Den andas en annan tid. En annan värld på något vis.
Fint att få dyka in en stund. 
 
På lördagskvällen vankandes det inflyttningsfest hos ljuvliga pinglan Aleksandra. Där bjöds vi på massor av god arabisk mat & hade en mycket fin kväll.
 
En fin helg. Och alldeles lagom att vara i storstaden ett par dagar. Sedan längtar jag till lugnet och det fridfulla i min lilla stuga på landet. Och till de där två små tösera, som förvisso inte alltid är så fridfulla - men som alltid skänker den största friden till mitt hjärta <3.
 
 
#1 - - Joanna-livet med Aspergers syndrom och Bipolär sjukdom typ 2:

Så mysigt