Oslofjorden och en underbar söndag

 
 
I söndags styrde jag och en vän kosan till vårt grannland i väst. Norge och jag har en kärlekshistoria som är oändlig. Det var liksom kärlek vid första ögonkastet mellan oss när jag var en liten flicka. Det var någonstans mellan tomatosten, chokladen, champangebrusen, peugeotklubben, den norska språkklangen och de fantastiska landskapen som jag föll dit rejält.
Och det finns fortfarande så mycket underbart att upptäcka, trots att jag vid mina 32 år varit i detta underbara land fler gånger än jag någonsin skulle kunna räkna. Från Norr till söder. Ändå så många platser kvar att utforska och upptäcka. I söndags gjorde vi Oslo. En tur med båt ut på Oslofjorden, i helt underbart väder. Höstsolen värmde och både vatten och himmel var klarblå.
 
Efter båtturen strosade vi längs Karl Johan och njöt av en storstad i största lugn. Söndagar är vilsamma i vårt grannland. Lite fint att de fortfarande håller fasta vid att affärerna ska vara stängda och man ska vara ledig och ta det lugnt. Vårt hetsiga konsumtionssamhälle kan minsann må riktigt gott utav det...