Påskafton i bilder

Våra fina påskkatter <3
 
Påskhelgen bjöd inte bara på fantastisk sommarvärme, utan också massa underbara stunder med familj och vänner. På påskaftons morgon vaknade vi upp alla fyra här hemma (Hampus var på resande fot men landade hemma igen på långfredagens kväll <3) och jag dukade upp till påskfrukost. En tradition som jag gjort sedan flickorna varit pyttisar är att göra lite extra påskig frukost... Påskhare-mackor och ägg fick det bli i år... Och jordgubbar. För att det lyxar till vilket frukostbord som helst...
 
Efter frukost lekte vi ute i solen en stund innan det var dags att bege sig till Elofsrud för årliga påsklunchen hos mamma och pappa. Där blev det även påskäggsjakt i trädgården!
Och haren hade varit finurlig minsann. Flickorna var tvungen klura rejält och sedan hämta en stege och klättra upp i "sockerdrickaträdet" och där fanns det något gömt i håligheten. Men INTE NOG MED DET. I ett dike fanns även ett ägg till gömt... Jo härligheten vet inte riktigt till sig förstår ni!
 
 
Tjejerna har pyntat så fint här hemma <3
 
Påskfrukost! Äggen har jag färgat med gurkmeja, och sedan målat med vanilg tusch.
Enkelt ska det va!
 
Inte min vackraste påskskapelse kanske, men förtjusta utrop fick jag i alla fall... ;)
 
 Påsklunch! Jag gjorde en minismörgåstårta med tonfisk och curry och mamma bjöd på traditionell påskmat med ägg, varmrökt lax & romsås, skinka, köttbullar och prinskorv mm. Ja vi blev mätta i år också ;)
 
Jakten är i gång!
 
Och uppe i sockerdrickaträdet fann vi äntligen vår skatt <3
 
Påskharen kom inte bara med sötsaker, utan superfina vårkläder också <3
Klok hare tycker jag...
 
Den här mannen var såååå efterlängtad efter en vecka i Grekland med Värmlands Fotbollsförbund. Alla tre flickorna Ögren slängde sig om halsen på honom <3
 
Juni som älskar katter mer än livet självt <3
 
Tjejerna och jag bakade en citronpaj till påskefterrätt. Och hemgjord lakritsglass som var så god så man ville sjunga halleluja.
 
Mamma visar oss på ett filmklipp på flickornas kusin Astrid när hon tappar björksav, ett klipp som i dagsläget fått över 100 000 visningar. Helt galet <3