Den 33:e och den 57:e

Kalaspatrullen redo!
 
Januari avslutades i vanlig ordning med kalas i familjen Ögren. Den 27:e januari, 1986 på min mammas 24-årsdag föddes jag. Och sedan dess firar vi våra födelsedagar tillsammans, jag och min mor (men undantag för den födelsedagen då vi låg i magsjuka). Tillsammans hade vi alltså 90-årskalas i år!
 
I år bjöd vi hem henne, och resten av familjen förstås (Joel,Ida och alla barnen, Nisse, pappa & farfar Uno) på middag. Hamburgerbuffé & desserter så vi storknade stod på menyn. Barnen och jag avslutade kalaset med att gå ut och leka i snön, kicka spark och gömma oss för skurkar och sabotörer!
 
Hamp & Lillebror <3 Tänk så fint att de var så bra vänner redan innan han och jag blev "vi"...
 
Vi förlängde bordet lite med ett extrabord, och där slog sig den underbara barnaskaran ned <3
 
Puss <3
 
Det finns inget jag älskar mer, och att till på köpet få ha dem samlade vid mitt bord... <3
 
Och ni känner mig rätt... Inget kalas utan dessertbord. Och inget blogginlägg utan beskrivning utav det. Födelsedagen till ära blev det en mintchokladkaka med chokladganache och lättvispad grädde, samt en bakad cheesecake med lemoncurd och vit choklad... Hållkäftengott.
 
Och på kakfatet fanns mina flickors favoritkakor; chokladfugdebrownies med frosting, och en kolasnitt med lakrits eftersom det är mammas favorit <3