Enyas barnkalas!

Liten lillasyster som också älskar kalas svischar förbi. Hon fick ha med sig kusinen Alma som kompis på kalaset <3
 
Hej kom och hjälp mig så långt efter det här inlägget kommer. Men bättre sent än aldrig! Enya bjöd in sina klasskamrater till barnkalas när hon fyllde 7 i slutet av november.
Vi hyrde Ekebyskolans matsal, och fixade i ordning för kalas. Dansstopp, limbo och en skattjakt stod på schemat och så fika förstås...
 
Vimplar är så fint och så enkelt att fixa snabbt själv, och det förhöjer verkligen kalasstämningen. dessa gjorde jag på fem minuter sent sent kvällen innan Enyas födelsedag. Jag satte upp dem hemma då så att det skulle vara fint och "kalasigt" när hon vaknade på sin sjuårsdag.
 
Limbo!
 
Skattjakten ledde fram till en enhörningspiñata, och här hjälper jag dem att "operera" ut godispåsarna eftersom barnen enats om att den var för vacker för att slå sönder... :)
 
Regnbågskakor, helt vanliga mördegskakor som jag delat i flera smådegar och färgat varje degbit för sig med hushållsfärg. Sedan rullat dem till längder och tillslut rullat ihop dem till en tjock rulle och skurit ut kakor av. Dammsugarna gjorde jag av chokladbollssmet i stället och färgade marsipanen lila för extra effekt...
 
Färgglatt regnbågsfika, födelsedagstjejen valde själv vilka kakor vi skulle baka till kalaset <3
 
Regnbågsglasstårta! Vi gjorde en kexbotten på oreokakor och smält smör, sedan gjorde vi tre olika lager glass. Ett med blåbär, ett med hallon och ett med citron. Mmmmmm. Supergott!