Nyårsafton 2018

Vårt nyårsgäng <3
 
Vi firade in det nya året tillsammans med min bästis Lovisa, Johannes & deras lill-Hampus. Med riktigt nyårsparty där ungarna fick gå loss på stor-Hampus DJ-utrustning. Discolampan var på, och det lät som om det var värsta klubben i vardagsrummet på Brunnsvägen. Hampus hade även dragit med ett gäng fotbollar till barnens stora förtjusning, så det var fullt ös med bollek och fotbollsträning. Sedan berättade vi spökhistorier och roliga historier tillsammans.
 
När barnen somnat och kaffet var intaget satt vi och pratade om vårt 2018. Årets sämsta, årets bästa och vad vi ser fram emot under 2019. Fint att få summera tillsammans. Och efter det spelade vi brädspel och åt godis tills den här mamman stupade i säng.
 
Morgonen efter smög jag upp med barnen och fixade frukost, och sedan tog jag och Hampus med dem till pulkabacken. Där var det isbana, så jäklar vad det gick nedför backen! Så himla kul, och ögona riktigt lös på ungarna. Jag kan liksom inte tänka mig ett bättre sätt att avsluta 2018, och ett bättre sätt att börja 2019 på än just så här.
 
De där två, så fina tillsammans. Så glad jag är att deras vägar korsades. Min allra bästa vän i världen - att hon får vara så lycklig med en sådan fin och snäll person som Johannes - ja det vämer hela mitt hjärta.
 
Discobrudar!
 
Barnen fick "Fizzy-drinkar" till middagen. Fattar ni lyckan? :D
 
Vi ställde till med grillfest, lite annorlunda nyårsmeny - men jäklar så gott det var med grillat mitt i vintern. Jag marinerade fläskfilé och kycklingfilé som vi trädde på spett, och till det gjorde vi potatisgratäng, tzatsiki, sirachasås, och en hjortronsås - och sallad förstås. Mmmmmm!
Till förrätt gjorde vi räktoast och kycklingtoast...
 
Att se mina favoriter trivas så bra tillsammans... <3
 
Och vad vore ett kalas utan lite spännande spökhistorier?
 
Vi sköt lite rakteter vid 20-snåret och skålade i Herrljungacider <3
 
Och ingen nyårsafton utan en riktigt mäktig dessert. Det här är ett av mina triumfkort: Mintchokladkaka. En riktig kladdig historia med mintganache på toppen... Alltså den är hållkäftengod. Serveras med vispgrädde, och sedan kan man dö lycklig. Typ så.
 
Stjärnpaljetter och granatäpplen fick bli vår nyårsdukning. Galet fint!
#1 - - Anonym:

Hampus mamma är vell Ida inte Lovisa?

Svar: Visst är det så :)
Emelie Ögren