Och så blev hon 8 år

 
Tänk att hon blivit åtta år. Min förstfödda. Min Enya-skatt. Den 20 november för 8 år sedan kom hon till oss. Och jag tog skakande med tårar rinnande längs mina kinder emot ett litet knyte med kolsvart hår och stora kloka ögon. Minns varenda fragment, varenda doft, varenda intryck från den dagen. För den dagen var en av de två största i mitt liv. Minns hur hennes skrynkliga lilla hand kändes i min. Och minns hur det kändes helt overkligt att hon var min. Att den där vackra lilla varelsen var min dotter. Magiskt.
 
 Födelsedagen startade med skönsång av undertecknad & lillasyster Juni. Och paket på sängen <3 Tjejerna satte genast igång att leka med Enyas presenter!
 
Och världens finaste morgon till hennes ära. Vi stod i fönstret och bara gapade!
 
När man fyller år får man bestämma meny! Så till frukost blev det våfflor, varm choklad & yoghurt!
 
Och till middag blev det Tacos! Vi körde på både köttfärs och pulled chicken. Älskar tacos alltså. Och det går hem hos alla!
 
Och lagom till middagen trillade födelsedagsgästerna in <3
 
Dinnertime
 
Och kakfat ska det vara såklart! Kladdkakebollar, Saffranskaka & Småkakor med mintchoklad.
 
Mitt fikasugna favoritgäng <3
 
 Enya ville ha glasstårta på kalaset, så vi gjorde en i regnbågsvariant. Med riktigt gräddig glass och lemon curd. Alltså lägg ägg. Den blev så galet god <3