En kär skärtorsdag

Här är han, världens sötaste påskkärrings-brorsa <3
 
Vilken skärtorsdag! Är typ helt pirrig pga hur underbar denna dag varit. Vi har haft friliftsdag på skolan och spederade hela dagen ute i den strålande aprilsolen. Solen som för övrigt inte längre finströsslat min ansikte med fräknar - nu har den liksom öppnat stora hålet på kryddburken och HÄLLT ut fräknarna i mitt ansikte. Här kommer Pippi Långstrump liksom, och hon är jävligt hoppihejsanglad <3.
 
Det var en sådan där dag när man liksom bara kikade ut över skolgården och kände sådan lycka. Vilka underbara ungar. Vilka underbara kollegor. Jag är så tacksam för dem. Och det känner jag ofta. Det säger jag ofta till dem också. Så jag hoppas att de förstår vad de gör mig gott. Min extrafamilj (och sen är det ju jäkligt fiffigt att jag faktiskt har blodsfamilj på skolan också, i form av dotter och lillebror. Extra plus på den kombon).

 
Hela skolan kör morgongympa, varje da- men idag gjorde vi en extralång version!  
 
Påskfint förstås <3
 
Barnen har dekorerat min kateder så fint <3
 
Ungarna fick bl a gissa vilken fröken som hörde ihop med vilken barn-bild!
Sjukt kul och jättesvårt :D
 
Jag blev bombarderad i morse av underbara ungar. Man ba TACK <3
 
Väl hemma kände jag för en påskig skärtorsdagsmiddag och lagade spenatsoppa med ägghalvor & nybakta grahamsscones. Men jadå <3
 
Älskar scones. Med MYCKET smör och ost.
De ska vara så nygräddade att smöret liksom rinner av dem....