Skolavslutning, jumpyard, Sverige i sin skönaste kostym & SEMESTER

Men hej! MINBÄSTATIDÄRNU <3
Packa väskan. Bo på stranden. Mamman glad. Ungarna glada.
Alla glada. Även enhörningen i bakgrunden som får luftas från källarförrådet.
 
Nu grönskar det i dalens famn, nu doftar äng och lid <3 
Hur vackert är inte Sverige just nu? Så man tappar andan.
 
Det gula mot det blå. Den här årstiden förstår man precis vart vår flagga fått sina färger från. 
 
Och mitt i allt det vackra så var det skolavslutningsdags. Mina fina ungar.
En som avslutat sitt första skolår, och en som avslutat sista året i lågstadiet.
Stora steg för flickorna <3
 
Juni har längtat efter att bli fotograferad vid vingarna på skolgården hela året. På skolavslutningsdagen tog vi äntligen bilden <3
 
Underbara kidsen i min klass hade fyllt tavlan med hälsningar till mig. Jag blev så RÖRD.
Det var mycket känslor i omlopp hos både dem och mig sista veckan. Man kommer varandra så nära på ett år, bygger så starka relationer. Det är fint.
 
På skolavslutningskvällen bjöd vi hit flickornas pappa & bonusmamma, samt mina föräldrar på middag & jordgubbstårta <3 Efter maten lekte vi i trädgården och ungarna utmanade oss i dart. Mycket fin kväll. Som skolavslutning ska kännas.
 
Enya & Juni beställde frusen jordgubbscheesecake. Det finns en massa blåa och gula godispåsar i butikerna just nu. Det gav mig någon slags ledtråd till att det antagligen pågår något slags sportevengemang i världen just nu. Min kära exman upplyste mig om att det är fotbolls-EM. Har inte kollat en enda match, men godiset var gott #tipsfråncoachen.
 
Ungarna vet vad fröken gillar... Såpbubblor och choklad. Och brev så fina så jag läste dem om och om igen. När små barn kan uttrycka sina känslor så varmt och kärleksfullt i text så berör det mig lite extra...
 
 Sommarlov är inte bara solsken. Men lite duggregn har aldrig gjort någon ledsen.
Det är sen gammalt.
 
 För att fira in sommarlovet bjöd gudfarsan Urban oss på Jumpyard.
Till barnens STORA FÖRTJUSNING OCH LYCKA.
Ungarna planerade i bilen hem sedan vad de skulle ge honom som tack för den fina dagen.
Har sagt det förut och jag säger det om och om igen. Han är en av de finaste människor på denna planet. Punkt ba <3
 
Sak som är gudomligt underbar:
Att åka hit direkt efter frukost och sätta sig i sanden och meditera, innan stranden befolkas <3
 
Sommar sommar sommar. Jag njuter så jag borde skämmas. Nej föresten skoja bara.
Man ska aldrig skämmas för att man njuter.
 
Igår hade vi after work hos vår fina kollega Linda <3
Vi åt sååå god mat, spelade kubb och lekte bäst i test (varpå jag stod och balanserade på en rutchkana med en stor plaststol sträckt mot skyn). Alltså guldkväll!
 
Och som om vi inte gottat oss nog blev vi i personalen bjudna på avslutningsmiddag & tårta i gröngräset efter jobbet idag. Perfekt sätt att avsluta läsåret på.
 
Och sedan gick vi på SEMESTER! Wiiiiie!
Den här guldklimpen till kollega ska bli mentor för min äldsta dotter i höst.
Kunde inte känna mig mer trygg <3
 
NU ska jag fira in semestern med att ha bästisdejt på telefon med Lovisen. Fint som smör!