Årets fynd

 
Här är några utav årets fynd på bokrean. ÄLSKAR bokrean. Det är liksom februaris höjdpunkt när jag får gå och shoppa böcker till minipriser. 
 
Böcker har alltid varit en stor del av mitt liv. Ända sedan jag lärde mig läsa har jag plöjt bok efter bok. Att ligga i sängen i mitt flickrum och läsa i timmar var något av det bästa jag visste som liten. Som småbarnsmamma blir det inte lika många böcker om året förstås, men ett tjugotal blir det nog i alla fall. Innan jag hade barn läste jag minst det dubbla. Kan se mig själv som pensionär, då har jag (i mina drömmar) ett eget bibliotek i mitt hus, en skön och vacker fåtölj i ett hörn och en mysig läslampa. Där ska jag sitta och läsa, läsa, läsa. För att få ta del av böckerna magiska världar, det är bland det bästa jag vet.
 
Gilliam Flynns "Gone girl" läste jag förra året, och det var en riktig bladvändare - så jag ser mycket fram emot att läsa "Vassa föremål". Och David Lagercrantz fortsättning på Stieg Larsons fantastiska triologi är jag också jättesugen att hugga in på. 
 
Barnen fick lite smått och gott också. Enya valde själv "Frost" och Pija Lindenbaums "Ska vi va?". Den senare är en riktigt fin bok, ett bra boktips till dig som har små i "kompislekarålder"! Juni fick Alfons Åberg, för mamman i familjen tycker att man aldrig kan få för många utav de klassiska böckerna... ;) 
#1 - - Hemma Hos Felicia:

kan berätta att Vassa föremål är också en bladvändare! Du har något riktigt bra att se framemot! :)