Vår Jul <3

 
Så kom den igen, den underbara julen. Med allt fint den innebär. All närhet till släkt och vänner, omtanke och omsorg - och icke att förglömma: all fantastisk mat och smarriga godsaker. 
I år firade vi hemma hos min bror och hans familj. 
Svägerskans föräldrar och bror, mina föräldrar, Tobbe och gammelfarfar Uno var med också. Den jag saknade var lillebror Nisse som i år firade med sin flickväns familj. Men jag fick som tur var fira med honom både på juldagen och annandagen sedan! Här kalasas det i dagarna tre förstår ni... ;)
 
Pappa, Jacob, Erling, Patrik, Joel & Uno <3 Vilka fina killar!
 
Så mycket god mat! Favoriter i år blev mammas grönkålsminipajer, brietårtan & svägerskans laxtårta... mums!
 
Astrid & Enya <3
 
Mina två <3
 
Mums...! 
 
Lagom till Kalle Anka dukade vi upp godisbuffé och Ing-Maries vansinnigt goda Ris ala Malta <3
 
Alltså denna kusinkärlek <3
 
Klart alla vill sitta nära gammelfarfar Uno, en av mina favoriterpersoner i världen <3
 
Sedan började en väntan! Oj vad det tjoades och sprangs från fönster till fönster. Lyckan och pirret var liksom upphöjt i kvadrat! Tjejerna tände en stig av marschaller till tomten så han skulle hitta rätt... 
 
Till SLUT kom tomten! Wihoo! Bubblet visste ingen hejd! "-Kom tomten! Kom in! Vill du ha julmust!?"