Äntligen dags för kossorna att dansa!

 
Åh! Årets happening för en bonnajänta gick av stapeln i helgen. Ja men ni fattar, det stora Kosläppet! Varje år bjuder mamma och pappa in granner och vänner till Kosläpp, och efteråt fikar vi tillsammans och mamma bjuder på sin vansinnigt goda rabarberkaka med vaniljglass.
 
För mig är det här en av årets stora höjdpunkter. SÄRSKILT sedan jag fick egna barn. Men även innan. Det är så fint att få se de ystra kossorna få släppas ut efter en vinter inomhus. Och jag förstår känslan, verkligen. Ni vet hur man själv känner när våren äntligen kommer, med solenm och naturen. Hur det riktigt spritter i hela kroppen. Man vill liksom bara dansa, sjunga, och virvla runt i härligheten. Precis som kossorna. De skuttar i väg. Viftar på svansarna. Ropar på sina kompisar. Och gör upp hierarkierna som ska råda i hagen hela sommaren.
 
Tack mammsi och pappsi för ännu ett mysigt kosläpp att bevara i minnesbanken <3
 
-Kom igen nu brudar! Nu sticker vi!
 
-Tjooohoo här kommer en kooooo!
 
Vackra fina kloka djur. De här är min barndom och min uppväxt.
 
<3
 
Mina bröder, Mikaela och lille Erling <3
 
Enya, Astrid, Alma & Ida <3
 
Enya fångade mig och min lilla katt <3
 
Flickofnitter <3
 
Laddade för rabarberkaka!