Oh my birthday girl!

 
Idag, 12.53 för precis ett år sedan kom vår älskade Juni till världen. När våren var som allra vackrast och körsbärsträden stod i full blom, likaså gör de idag. Solen sken den dagen Juni föddes, precis som hon gör, så jag tror att några av aprilsolens strålar etsade sig fast hos henne. Vår goa glada solstråle, full i bus och med kroppen full av liv.
 
Det var så fantastiskt att få föda henne, hela förlossningen var så enkel - visst fanns ju smärtorna där, men ärligt talat trodde jag att jag inte ens hade börjat krysta när barnmorskan sade till mig att allt var klart. Snabbt och smidigt, så låg hon där plötsligt i min famn. Namnlös och vacker. Namnet tog en stund, närmare tio dagar innan vi var säkra. Men nu känns det så konstigt att hon någonsin skulle kunnat heta något annat än just Juni. Astrid Juni Evangeline.
 
Om det var en stor chock för mig att bli förstagångsförälder så var det snarare som att allt föll på plats när Juni föddes. För mig kändes det som om vi blev fulländade, det var så stort på något vis att få gå från tre till fyra i familjen. Och vilken ljuv känsla att få njuta ordentligt av de första veckorna utan att vara så där nervigt orolig för allt som jag var när storasyster kom till världen 2,5 år tidigare.
 
 
Stjärnorna bor i dina ögon min vän, jag ser dem när du ler
Ömheten bor i din kind som vilar mot mitt bröst
Lugnet bor i dina andetag när du sussar intill mig om natten
Sångerna bor i ditt skratt som värmer den vilsnaste själ
Livet bor i din kropp, som nyfiket utforskar världen
Kärleken bor i mitt hjärta, och räcker till dig i all oändlighet
Tacksamheten bor i min själ, jag får nypa mig i armen för att förstå att det är sant;
Du är min dotter, min älskade älskade dotter
#1 - - Pearl1:

Hej..Vilka fina töser ni har . Såå söta.....