Popcorn 2.0

 
Ih, jag är så himla glad! Jag har nämligen lyckats återskapa de godaste popcorn jag någonsin ätit. När jag var i Göteborg för Lovisas möhippa så blev vi serverade popcorn som förrätt på fantastiska restauranten LouLous. Och de var så goda att jag och Lovisa höll på att gå upp i extas. Vi frågade personalen om hemligheten och de svarade cajunkrydda & lönnsirap.
 
Så nu har jag testat att göra detta hemma, och det blev minst lika gott. Sommarens snacks - alla gånger. Det är liksom popcorn 2.0.
 
Popcorn 2.0:
 
1 liter poppade popcorn
0.75 dl Lönnsirap
1 tsk Cajunkrydda
 
Poppa popcornen, häll i lönnsirap och krydda i en varm stekpanna och låt börja bubbla. Häll sedan över popcornen i stekpannan och låt steka med i 3-4 minuter. Under tiden vänder du runt popcornen i pannan så att det blir krydda och smak på alla.
#1 - - ɑ n n i k ɑ:

Mums :D