Oktoberdagarna

Minifotografen Juni fotade mig och Enya i trädgården <3
 
Oktober sprang på i snabb takt. Vi har bland annat ägnat månaden åt att packa. Och varje ledig stund har jag varit i nya huset och målat och fixat. I morgon går flyttlasset, och ikväll är det sista kvällen i stugan i Öjervik. Fina mysiga stugan. Där vi byggt upp oss själva. Där vi fick landa och andas ut efter allt vad det innebar med separation och uppbrott.
 
TACK för den här tiden. Vi har haft det fint här <3 Godis för själen att vara här i Öjervik. Naturen har verkligen talat till mig. Lupinerna i dikeskanterna, tallskogarna, stranden, och vattnet som viskat, grusvägarna jag sprungit längs flera gånger i veckan, björkdungar och dikeskanter breddfulla av smultron.
 
MEN! Oktober har också varit så mycket mer än renovering, packning och flytt...
 
 Det har också bakats otaliga mängder äppelpajer. Det här ar en favorit! Med mandelmassa i fyllningen och mördegsbotten... Mums! Serverades med kanelvisp!
 
HEJ HÖSTEN! Jag älskar dej! Jag och flickorna älskade också våra rosa hårtoppar. Färg i naturen, färg i håret. Så resonerade vi!
 
Och mitt i allt underbart hann jag en sväng till London!
 
 Förälskar mig i vyer. Överallt!
 
 Lånade kusin Astrid och gick på Enhörningsjakt i Håll-käften-fin-höstnatur.
 
 Fotade kläder åt Entré. Sunnes bästa butik!
 
Kärlek <3
 
 Och så fyllde smölpösen våran 2 år! <3
 
Trollbunden av detta vatten... Kan inte säga det nog. Det är något med Fryken alltså...