Födelsedagskalas för Hamp

Födelsedagsfrukost ska vara av extra fint slag tycker jag...
 
Vi fyller år nära varandra jag & Hampus, precis en vecka emellan. Så här har det varit kalas två helger i rad. Förra söndagen firade vi Hamp på hans 26:e födelsedag.
På födelsedagen krävs det lite extra mys till frukost tycker jag, så vi väckte karl i huset med en liten frukostbricka på sängen, och sedan satte vi oss till bords. Tjejerna hjälpte mig att fixa i ordning, och vi åt overnight oats med blåbär, nötter & frukt. Samt "våffelmackor", hembakt bröd som jag pressade i våffeljärnet. Så gott med massor av smör och ost på... Märks det att jag gillar helgfrukostar?
 
På eftermiddagen kom Hampus familj för att fira honom, och vi bjöd på smörgåstårta. Till efterrätt hade födelsedagsbarnet beställt citronkladdkaka med lakritsgrädde... Mums!
Så härligt att ha huset fullt av folk, då mår jag som bäst som ni vet. Och att få ha Hampus familj hos oss. Så fina allihopa, och de har de varmaste av hjärtan.
 
 
Nyvaket födelsedagsbarn <3
 
Våffelmackor... <3 
 
Till eftermiddagen vankades det kalas! Och Enya hjälpte mig att göra smörgåstårtorna. Dessa gör vi med kyckling och bacon, de är galet goda alltså... 
 
Och tjejerna är så duktiga på att tända ljus. Med största andakt och varsamhet tänds ljus efter ljus.
 
 En rejält bukett tulpaner förgyller vilken dag som helst <3
 
Till bords <3
 
På ett riktigt bra kakfat ska det finnas något för alla smaker... Så tre av mina favoriter blev det: Lakritssnittar, Kola & Chokladkakor på mördegsbotten, samt Fudgebrownies med citron & fläderfrosting