Midsommaraftons kväll i Svenserud <3

Vårt midsommargäng! Lovisa, Johannes & lillHampus, Hampus, jag och flickorna, samt Hampus kompis David.
 
Hur lycklig blir man av att få fira sin allra första midsommar i sitt nya hus? Jo typ hur lycklig som helst. Wow. Efter att vi lämnat Elofsrud så styrde vi kosan hem till Svenserud. Precis en vecka innan midsommar fick vi tillträde till vårt nya hem.
 
Vi hade samma laguppställning som på nyårsafton, fast med en extra inhoppare; Hampus kompis David. Första gången vi träffade varandra, men vilken härlig och mycket trevlig person. Han är välkommen igen och igen och igen. Juni tyckte att han var så snäll så hon ville minsann att han skulle sova över. Han skulle dock upp tidigt och jobba så han behövde styra kosan hem framåt natten.
 
Är så glad över att vårt nya hus inbjuder till så mycket sociala sammanhang. Ett stort och rejält kök - som gjort för att umgås. Samma sak är det med den stora salen på övervåningen, men också balkongen och för att inte tala om trädgården. Och ett gästrum för den som vill sova kvar. Jag trivs ju som allra bäst, är huset är fyllt av liv och rörelse. När jag får ha mina nära och kära nära.
 
Min grillmaster. Världens finaste <3 
 
Lycklig grabb, är så glad att han träffade min Lovis <3
 
 Och titta på den här då, underbara människa <3 Solgul och vacker!
 
Barnen i legolek <3
 
Vi fick duka inomhus för det blåste nästintill storm på balkongen där vi tänkt sitta egentligen. Men det gick ingen nöd på någon vid detta fina bord!
 
Grillbuffé stod på menyn, med massa smarriga tillbehör... Sallad med fetaost och jordgubbar, aioli, fetaoströra med soltorkade tomater, curry & chilisås...
 
Frö & nötbägare, snittar med kallrökt lax...
 
Potatissallad, på färskpotatis såklart <3
 
Köttbulle & korvspett, baconlindad sparrig, kycklingspett & fläskfilé... Nej ingen behövde gå hungrig härifrån. Och icke att förglömma; Ugnsbakad färskpotatis. Sommarens godaste tillbehör alla dagar i veckan.
 
Det finns alltid rum för dessert, även om det är omgång fyrtiosjutusen för dagen. Jag gjorde en Cheesecake med riven choklad och nutella. Alltså, mmmmm!
 
Dagen efter dukade vi upp till frukost för våra översovande gäster, och jag vaknade såpass tidigt att jag hann med att slänga in en morgonlimpa i ugnen (ja, jag vet det; orka va så härlig. Men ja. Det orkar jag... ;) )