Sportlovsveckan hos Ögrens

Smölfis <3
 
Ett sportlov kom och gick. Och vad härligt det är med ett litet avbrott så där i vardagen. En av läraryrkets alla fördelar...
Jag startade dock mitt sportlov med att få skyhög feber! Men jössenamn. Har inte varit med om liknande sedan 1999! Från ingenstans kom det och fort som busen. Jag blev helt däckad, låg i feberyra och hallucinerade! Såg mig själv dö och hur människor kom och tackade Hampus för begravningen, ja men förstår ni?! Jag får så sällan feber och blir så sällan riktigt sjuk så det här var rent av otäckt. Men lika fort som det kom var det borta. Så dagen efter var jag igång igen.
Då åkte vi till ett konstskidspår (i brist på riktig snö) och åkte längdskidor; jag, mamma och flickorna. Vi grillade korv och lekte i skogen. Så mysigt! Men när vi kom hem därifrån blev Juni magsjuk så då satte vi oss i karantän ett par dagar jag och hon. Enya fick den briljanta idén att hon kunde åka och bo hos Hampus under tiden Juni frisknade till. Så hon och Hamp hade ett par mysiga dagar tillsammans i Sunne.
 
Väl friska igen sammanstrålade familjen och åkte till Ängen (jakten på snön fortsatte liksom!) och åkte pulka tillsammans med Hannah och Melvin. Vi fick också den äran att få Christopher till sällskap som var hemma för att fira sin födelsedag. Så ljuvligt med bästistid.
 
På fredag bar det av till Lysvik för att fira Hampus pappa som fyllt 50 år. Våren var på besök och vi hade det så fint längs stranden där Hampus föräldrar bor. Verkligen ett av Värmlands vackraste ställen. Vi kastade sten på isen och njöt av solen.
 
På lördagen hade vi kusinbyte! Då åkte Juni till Alma, och Astrid kom till oss. Så mysigt att göra så med jämna mellanrum. Skönt också för flickorna att byta syrran mot kusin en stund... ;)
 
Vi har också infört en ny lek under sportlovet. Oj oj oj så kul och spännande! Vi har varit i två lag, och haft varsin Walkie-talkie och lekt kurragömma i byn där vi bor. Laget som gömmer sig får ringa upp "letarlaget" och ge ledtrådar till vart de är. Alltså förstår ni vad kul!
 
Sportlovets sista dag åkte vi till en gympahall och byggde hinderbana under förmiddagen. Och på eftermdidagen möblerade vi om på Enyas rum, bakade en smarrig kaka och pysslade hemma. Trots litet sjukavbrott så var det verkligen ett underbart och välkommet lov.
 
 
 
Världens bästa mormor! Alltid redo för äventyr!
 
Att grilla och äta utomhus är nog bland det bästa som finns. Aldrig smakar det så gott som då!
 
Enyisen min <3
 
Junebug <3
 
Grillmaster Eva-Lena <3
 
 <3
 
Vi älskar att åka längdskidor <3