Julis fantastiska små och stora stunder (eller vilken dålig frekvens det var på bloggandet här då)

 
HALLÅ SOMMARÄVENTYR HAR PÅGÅTT. 
Bloggen har vilat, men livet har pågått.
Här kommer Julis underbarligheter i en enda lång radda <3
 
Tre av mina favoriter i världen <3
 
Den allra 1 juli fyller min älskade brorsdotter Astrid år. Den här gången för 12:e gången <3
 
Kalaspatrullen var på plats <3
 
Många fina presenter blev det :)
 
Och sedan högg vi in på på smarriga smörgåstårtor!
 
Brudbordet!
 
Och vi andra huserade utomhus :)
 
Elna & Farfar Tomas <3
 
Bröderna Ögren <3
 
Mickis, Hanna och nytillskottet i Sellmansfamiljen <3
 
12 årstårtan var mycket god <3
 
Trio i kärlek <3
 
KALASFIKA blir ingen ledsen av någonsin.
 
Och mamma Ida hjälpte till med serveringen :)
 
Patrick & Jonas i djupa odlingsdiskussioner :)
 
Vad är detta för romper i blåbärsskogen?
 
Bästisromper förstås.
Här är framsidan av oss.
(Inte dum den heller)
 
Alice min älskade Alice!
 
Mina döttrar hade high-jackat kameran.
 
Vi gick gruvleden i Gräsmark tillsammans med Lovis och hennes flickor <3
 
Lunchade i skogen och åt blåbär till efterrätt <3
 
Som synes <3
 
Min fina fina tjej <3
 
Hej hopp!
 
Lyssnar intensivt på sin bästis :)
 
Ursäkta men det här lilla gulliga trollet! <3
 
GLAD ÄR JAG.
 
Happy family <3
 
Girlpower osv.
 
MIn Juni-skatt <3
 
Och fotograf-dottern <3
 
Vi fortsatte utflyktandet dagen efter med att köra vattenlandet <3
 
En pizzabulle i handen är bättre än tio i skogen. Eller vad man nu säger.
 
KALASTAJM! Älskade John fyllde 3 år, och älskade Mickis fyllde 30 <3
 
Presentdags för vår älskling <3
 
Kusinkalasbordet <3
 
Efter maten blev det tipspromenad!
 
Kluriga och roliga frågor om John & MIckis <3
 
Lyx att ha enmusiker till pappa när det vankas födelsedagssång <3
 
TITTUT <3
 
Tre favoritkillar <3
 
Senare samma vecka ett helt annat slags kalas.Torsby-yran!
Lovisa och jag var på äventyr <3
 
Bästis och öl. Bättrekan det knappast bli en julikväll <3
 
Addera Arvingarna så är man hemma.
Fast inte hemma ra, utan i Torsby.
 
Kvällen efter åkte Jonas och jag till Kulinarika på grillbuffé tillsammans med mamma och pappa <3
 
Vår fina Bibbi som är en sådan otrolig människa och kock <3
Hon blandade dessutom en galet god drink åt Jonas
(smakade bara pga körde, men den var helt otrolig!).
 
Finnas inget dåligt väder <3 
Våra stora tjejer anordnar med jämna mellanrum gymnastiskskola för vänner och grannar.
Så duktiga och driftiga!
 
Duktiga ledare<3
 
HALLÅ! Dags för kalas igen (ja de duggar tätt i familjen Ögren på sommaren).
Den här gången Alma 10 år <3
 
Gullekusiner <3
 
Jacob drog en trudelutt och vad mamma tyckte om den.
Ja det får ni väl gissa själva PGA ansiktsuttryck.
 
Stora tjejer som växer så det knakar. Man fattar knappt.
Att det nyss bara var ni två i kusinskaran... <3
 
Far & Son Ögren <3
 
Flaggan på bordet förstås!
 
Och Alma bjöd på piroger, mums mums!
 
Farfar högg sin bästis Jonas direkt <3
 
Hanna, Mickis & Nisse <3
 
Fina prinsesstårtan :)
 
Och här laddar ungarna upp för fikabuffé!
 
NY DAG NYA MÖJLIGHETER sa jag och gjorde en kanna jordgubbsmoijito.
 
Och tvärgod Focaccia.
 
Jonas fick sköta grill, och så tog vi emot våra älsklingar Sandra, Ti & Jossan <3
 
OBS EFTERÄTTEN BLEV CRAZY BANANASGOD.
(Ej skryt. Jo lite)
 
Kärlek är att ha de här vid samma bord.
 
Hemma hos mamma och pappa för lite sol & bad <3
 
Precis nedanför deras hus finns den här pärlan till plats <3
 
Där låg vi på en brygga och njöt, jag & min Jonas <3
 
Dopp blev det också förstås <3
 
I frykens friska vatten!
 
En annan sjö - och med flickorna, mormor och suppen med. Aplungen.
 
Laddade för att ge sig ut!
 
 Junebug <3
 
Tre flickor och Jonas på sup! <3
 
Ut på tur <3
 
Redo för sin tur <3
 
Jag och Enyisen tog ett varv <3
 
Efter sup behövs glass. Det är sen gammalt.
 
MUMS!
 
MUMS!
 
MUMS!
 
När kvällen kom åkte vi till Kolsnäs för att käka på min vän Annas restaurant <3
 
Och efter maten blev det kvällsdopp. Magisk dag <3
 
De här tjejerna alltså <3
 
De är bästa vänner och systrar på samma gång <3
 
Simma simma simma <3
 
Och jag och min hunk solade oss varma efter badet <3
 
Middag och mys i Tjustersby hos Sandra & Ti.
Lilla Konrad var med såklart <3
 
Tisan grillade korv!
 
Underbar sommarkväll <3
 
Juni undersökte växthuset <3
 
BADBRUDAR <3
 
 My love <3
 
Vattenlandet med Philip & Ines (och alla våra ungar förstås).
Korsord har varit sommarnes grej för mig och J. Vi har löst ett stort om dagen ungefär.
 
TVÅ SMÅ SÖTA GLASSBRUDAR.
 
Och fick ett lass kantareller av svärmor <3
 
Gick till grannarna på spelkväll <3
 
Så mysigt <3
 
Och en annan semesterdag suppade vi till Malöa, bara vi två <3
 
FRYKSDALSDANSEN! Och vi åkte X-linjen till förfesten :D
 
Dag två på fryksis, my love <3
 
Patte och jag i djupa musikquiz-diskussioner :)
 
Järngäng <3
 
Och frykdalsdansens sista bild får väl säga allt.