JUNI 10 år

Min älskade Juni. Min sol! Mitt ljus <3
Tänk att du är 10 år.
 
På ett decennium har mycket hunnit hända. Men du är fortfarande SAMMA omtänksamma, kärleksfulla spralliga, busiga, knasiga, känslofyllda och sjukt roliga unge som du var som bebis.
 
Hallå vad står det här för kalaspinglor?
TVÅ PIRRIGA TJEJER som väntar på gäster. Juni och hennes största fan i världen; Hilma.
Vi hade familjekalaset på lördagen - två dagar före födelsedagen.
 
Juni hade beställt hamburgerbuffé, så Jonas tände grillen och grillade hamburgare på löpande band.
 
Första gästen som anlände: Gammelfarfar Uno <3
 
Kramar som värmer både de som kramas men också de som tittar på <3
 
Morbröderna trillade in!
 
Och Nisses nya "vuxna" look diskuterades. Glasögon och kort hår.
 
Farfar myste gott <3
 
Jonas i BÄSTA skjortan.
 
Farfar Uno, Jan & Anette <3
 
Och två gulliga sockertoppar <e3
 
Kalascrew!
 
Redo för lunch!
 
Kidsen ville sitta i fred från oss gamlisar. Obs fattar <3
 
Så vi fick långbord i annat rum.
 
Efter lunchen var det dags för paketöppning <3
 
Junebug fick finfin hjälp av lillkusinen <3
 
LYCKAN TOTAL.
 
Så mycket fina presenter, och hon blev så glad den lilla gofisen <3
 
Juni älskar gosedjuren som kallas "Squishmallows" och önskade sig en tårta som såg ut som favoritgosedjuret "Kiwi".
 
Och så fick hon hjälpa mig att göra egna mums mums - alltså MUMS!
Lakritskolasnittar blev det också pga hur gott?
 
Och en blåbär & hallonpaj. Ingen ska gå ifrån ett kalas utan att vara sockermätt.
 
Botten gjorde jag på kärleksmums. Sedan är det hasselnötsgrädde i två varianter ovanpå.
 
De här små godbitarna är farligt goda.
 
Redo att bli sjungen för <3 
 
Efter skönsång blåses ljus :)
 
 Och sedan köas det till fikabordet :)
Därdog också batteriet i kameran. Så fler bilder från kalasdagen finnes icke.
 
_________________________
 
Sedan blev det den 29 april och den RIKTIGA FÖDELSEDAGEN!
 
 
Väckte hela familjen extra tidigt för att hinna sjunga och gratulera före skolan.
Grattis vår älskling, 10 (!) år. Kan inte trot. Är det 10 år sedan jag fick den här tjejen på mitt bröst för första gången? Så uppfylld av kärlek att hjärtat kändes som det skulle sprängas.
 
Paketöppning!
 
Som hon önskat sig detta: Ett trapetstyg att göra akrobatik i. Ser ni lyckan? :D
 
En liten mini-pannkakstårta till födelsedagsbarnet <3 Och varm choklad.
 
Födelsedagsmiddag, och hon fick såklart bestämma menyn. Hennes favoriträtt Tuna Melts <3
 
SÅ HÄR PEPPAD PÅ MIDDAG!
 
Men sekunden senare kom hon på något annat och sprang iväg. För så är det runt Juni.
Hon är snabb, kvick och fylld av sprudlande energi - som en underbar härlig mänsklig studsboll.
 
Men hon kom snart tillbaka <3 Tur!
 
Vi avslutade med kladdkaka, jordgubbar och vispgrädde - men det hann ingen fotografera innan det var slut. Sedan blev det cirkuskonster hela kvällen lång. Och en mycket lycklig tjej somnade den kvällen med orden "TACK mamma för allt ni gjorde för mig, jag behöver krama dig riktigt ordentligt".
 
Puss min skatt. Den är en ära att få vara din mamma.