Augustiglimtar - sommarlovsavslut & jobbstart

Ett sommarmåste för oss är ett besök på Mormors Glasscafé i Lysvik.
I år bjöd vi med bästa farfar Jan på vår tur <3
Den här bilden kan vi kalla "Låt glassen tysta mun"
 
Nyvakna systrar i morgonsoffan <3
Vi lånade lillasyster Märta över natten när flickornas pappa och bonusmamma skulle på bröllop. 
Världens gulligaste lilla smula blev så omhändertagen av 4 stora tjejer här hemma <3
 
Frukostbordet med fem flickor i stället för fyra <3
Tänk att ha fyra stora brudar som gör ALLT för en. 
 
Dagen efter tog vi med Märtis till vattenlandet för lek och bus <3
 
Utlfykt till Västra Ämterviks hembygdsgård, en tradition vi gör varje år. Min mamma står nämligen i cafét där ett par gånger varje sommar. Så då passar vi på att åka dit och fika med henne.
 
Augustiguld. I KUBIK.
 
Dethär är också augustiguld. Smörstekta kantareller med parmesan, vitlök och persilja....
 
Och nyfriterade räkor. De här blev så otroligt goda!
 
Jonas och jag åkte till Värmskog på räkmacke-utflykt <3
 
Och lyckades trycka en glass på Liljenäs Gård på vägen hem.
 
Allt för att avsluta dagen med de här två finisarna och middag på Spa <3
 
Semesterna sista dagar spenderade vi i Strömstand och på Koster <3
 
Koster är min farmors favoritö, och hon pratade om den så mycket när jag var liten att jag själv började drömma om den och älska den i förväg, trots att jag aldrig varit där.
 
Det var fint, otroligt fint.
 
Vi hyrde oss varsin cykel och cyklade runt sydkoster.
 
Livet med honom. Så fyllt av kärlek <3
 
PUSS.
 
Vi åt så mycket räkor och musslor under denna tripp, oj oj oj så gott!
 
Dregel!
 
Stopp för vattenköp.
 
Och Naturum!
 
I väntan på färjan tillbaka till Strömstad.
 
Stod på en brygga och kramades i all oändlighet.
Och jag grät i hans famn för att jag kände mig så nära farmor.
Hon var i varje por av mig. Så jä*la fint.
 
Han i min favoritskjorta.
 
<3
 
Älskar de små båtskjulen.
 
Här fångas havets läckerheter.
 
Jag tyckte om Farmors Koster. Det gjorde jag verkligen <3
 
På väg hem från Strömstad stannade vi till i Wiksfors för att besöka cafét där.
HUR MYS?
 
Lunchvåfflor som var otroligt goda!
 
Vi tog två olika och delade på allt. Pga roligare då.
 
Ute på vandring med svägerskan Ida & vännen Linn <3
Så vacker miljö och en fin stund med två fina tjejer.
 
Sedan kom sista semesterlördagen och då åkte vi till Torsby på kräftkalas.
Den här lilla pinglan var partyredo <3
 
Preppades gjordes det!
 
Extra kalasfin bästis <3
 
Och kärftorna ska väl pyntas de med <3
 
Havsisarna är favoriter <3
 
Mitt i kalasetbilden. Sorry Johannes. Du blev en kräftattiralj.
 
Lillfis och jag hade MYS på högnivå <3
 
Sista semesterdagen. Tillbringades med det vi älskar mest.
Skogen och varandra <3
 
Laxpaket och rotfrukter. Galet gott <3
 
 Lax i foliepaket är bra grejer.
 
Citronzest, citronsaft, persilja & gräslök. Mums!
 
Med bästa Ekeby-crewet åkte vi till en glasateljé för att tillverka glaskonst <3
 
 Min lilla ängel före bränning <3
 
Vi tog en utflykt till svärmors stuga i Arvika. Barnen stod på bryggan och fiskade i timmar!
 
Tyvärr inte ett enda napp! Men de kämpade på ändå :)
 
Svärmors lilla paradis <3
 
Vi avslutade med ett dopp innan vi åkte hemåt till Sunne igen.
 
Ny söndag!
 
Elden på plats <3
 
 Pulled Pork Quesadillas stod på menyn.
Galet goda blev de - och vårt sällskap för dagen (två 6-åriga bästisar) intygade att det var SUUUUPERGOTT.
 
Och så blev det skolstartsdagen för alla våra flickor.
Enya började 7:an, Bellis 5:an, Juni 4:an och Hilma F-klass...
Stora steg <3
 
 
Jag och Jossan hade torsdagsdejt <3
 
Med middag och långa underbara samtal. Bäst är hon. Absolut bäst!
 
Middagsdejt med Frannie & Christian <3
 
På min vän Annas restaurant på Kolsnäsudden. Jag åt fisksoppa och den var SUPERB.
 
Jonas och jag åkte och hälsade på hans gulliga lilla mormor <3 
 
TIVOLIT kom till byn! Hur lyckliga blev inte familjen Ögren/Furtemark då?
Tjejerna var där med oss på dagen, och sedan stack de tre största ned själva efter middag och hängde tills det blev läggdags. PIRR-I-MAGEN-KUL! Man fattar ju det!
 
___________________________
 
Nu är det September. En favoritmånad.
Men den har inte börjat så himla lattjo för mig.
Jag blev nämligen JÄTTESJUK i lunginflammation. 
Sjukskriven ännu och inte återställd. Men en dag i taget!