Ekologisk Kiwiglass

 
Igår testade jag mina nya glassformar för första gången (finns att köpa på panduro) och bestämde mig för att göra en glass på det som fanns i fruktskålen vilket bland annat var kiwi. De blev jättegoda, och är dessutom helt ekologiska och riktigt hälsosamma - inget dåligt samvete efter en sådan glass med andra ord!
 
Kiwiglass (4 små glassportioner):
 
1 liten mogen banan
1 kiwi
1 dl kokosmjölk (det tjocka lagret som ligger överst i burken)
1/4 tsk äkta vaniljpulver
 
Mixa samman alla ingredienser till en slät smet och klicka ut i glassformarna. Har man inga glassformar kan man frysa in glassen i en burk och ta ut en stund före den ska ätas så den hinner tina något.
#1 - - LIENE:

Åh så fina dem blir också! ser ut som köpta i affären.

Svar: Tack :) Ja visst är de fina! Små söta glassar :D
Emelie Ögren

#2 - - myawesomedays.blogg.se:

Men detta måste jag genast prova

#3 - - Mielo:

Ser jättegoda ut, och härligt att det både är nyttigt, gott och ekologiskt :D

www.henniska.blogg.se

Svar: Ja visst är det :) Snällt för kropp och miljö :D
Emelie Ögren

#4 - - Michelle:

Ååh jag älskar glass jag borde kanske testa detta, tack för tipset! :D

Svar: Ja gör det :) Varsågod! :D
Emelie Ögren

#5 - - corneliaeriksson.blogg.se:

Mums! Det här måste provas, och så himla fin bild!

Svar: Tack snälla :)
Emelie Ögren

#6 - - princessmelis.com:

Åh vad gott!

#7 - - angelicasvarld.blogg.se:

MUMS - det måste jag prova!! Super tips ju!

Hoppas du får en härlig dag!

Svar: Detsamma :)
Emelie Ögren

#8 - - tommy:

gött med glass

#9 - - Robex Lundgren:

mums

#10 - - Sara Lundström:

Åh, detta ska provas! Smakar den mycket kokos? :-)

#11 - - JOSEFINE -:

Vad gott det ser ut! Skall testas.

#12 - - lightsofheart.blogg.se:

Dregglar en aning. Mums

Svar: :D
Emelie Ögren

#13 - - Annster:

Så gott :)

#14 - - Isabella [ Fotografi ]:

Men vad gott det låter, ska definitivt testa detta!

#15 - - Emma Grann Fotografi:

Åh vad gott!! :)

#16 - - Meena:

Ser supergott ut! Ska definitivt prövas! :D

#17 - - annelie:

Låter smarrigt

#18 - - Jasmine:

Åh, vilket enkelt tips! Tack för det. :)
Kram

Svar: Varsågod :D
Emelie Ögren

#19 - - JUNITJEJ:

Så gott med hemmagjord glass!

#20 - - Amanda Niclasson:

Så gott!!

#21 - - Mary:

Det här receptet är som gjort för mig, älskar kiwi!

Svar: Kul! Ja, kiwi är verkligen gott - och smarrigt i glass då det ger lite syra :)
Emelie Ögren

#22 - - famlafint.blogg.se:

Åh så fina de blev! Extra stort plus i kanten för att de är veganska också - det gör att de helt klart kommer testas av mig en varm sommardag!

Svar: Hoppas du gillar dem :D
Emelie Ögren

#23 - - Elina Edsberger:

Åh så gott, ska bli nice att testa!

#24 - - Johanna:

Gott!

#25 - - Avoria:

Mm, tack för inspirationen! :-)

#26 - - Ebba Molin:

åh, det låter ju supergott!

#27 - - Sofia:

Men åh vad gott och enkelt!

#28 - - Johanna Andersson:

Oh, ser underbart gott ut!