Calls for celebration

 
I torsdags kom min man (känns fortfarande helt galet att skriva så!) hem med den här underbara höstbuketten och en strut chokladpraliner. Vi hade visst något att fira... För i torsdags skrev Tobbe på papper för en ny anställning. En anställning här i Sunne, där han kommer få en "riktig lön" i stället för den skruttiga lärlingslönen som han gått med senaste året.
 
Vi kommer öka våra inkomster med ca 10 000 i månaden sammanlagt, med min nya lön inräknat också. Det är galet! Men ÄNTLIGEN! Som vi kämpat ekonomiskt i så många år (vi har levt på ungefär vad en "normalavlönad" person tjänar själv - tillsammans). Lärt oss att leva snålt och lägga alla pengar på mat och inköp till barnen. Men nu... nu finns det ju faktiskt utrymme för att få unna sig något ibland. Och vet ni vad jag ska unna mig allra först, liksom på direkten? Att börja pensionsspara! För det har liksom inte funnits utrymme till något sparande överhuvudtaget under de senaste åren. Vi ligger efter rejält, och det ska bli så otroligt skönt att kunna investera i sig själv och barnen (deras sparkonton har också legat på is, men nu ska de få "igen" alla tappade månader). Sen skulle det ju faktiskt vara hemskt kul att få åka in till stan och ta en liten shoppingtur också... Jag vet ärligt talat inte om jag kan komma ihåg sist det hände. 
#1 - - Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

så fina blommor