Mysmornar

 
På fredagar firar vi att vi tagit helg med att äta en riktig mysfrukost tillsammans med levande ljus. Tjejerna brukar välja frukost - allt från gröt, till äggröra eller bananpannkakor. Vi är ju fortfarande lediga varje fredag tillsammans, jag och tjejerna. Otroligt skönt. Förmiddagen går oftast i lugnt tempo. Lite morgontv, spela något spel, kanske baka något gott. Tjejerna styr oftast upp någon lek. Jag har sagt det förut, de har sådan otrolig lekkompetens de där två. Så glad för det. De känner oftast själv att det "räcker" med teve efter 30 minuter. Då kliar det i deras kroppar och de måste börja leka. Hoppas det alltid får förbli så. Det är skönt att slippa "tjata" om att släppa skärmar. Men säkert kommer den dagen också... 
 
På tal om skärmar så har vi annars satt som regel att iPad endast får användas under helgen. Fre-sön. 30 minuter per dag. Känns som en rimlig regel för oss. Under vardagarna har vi ju jobb och förskola, vilket innebär att det blir bara ca 4 timmars vaken tid hemma, och då vill jag inte att den går till skärmtittande. Känns mysigare då att krypa upp i soffan och se bolibompa tillsammans när kvällen väl kommer och de behöver varva ned. 
#1 - - Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom! :

Så mysigt