Frozen

 
Har har vi haft ett riktigt kallt dygn, eller ja - det har det väl förvisso varit i större delen av landet. Vackert som sällan skådade vyer, men också lite för kallt för att en ska orka vara ute någon längre stund. En halvtimma ganska precis blev det igår. Bara för att liksom "rasta barnen" - och för att trötta mamman skulle få en strimma sol på nästippen.
 
Jag fick nämligen ruskigt ont i örat natten till igår. Sov bara några ynka timmar, och däremellan låg jag och kved och grät tyst. Fy sjutton. Det vill jag inte vara med om igen. Kände mig som en bortkastad äppelskrutt i går morse när jag vaknade. Blev inte människa förrän framåt kvällen.
 
Idag känns det bättre! Skönt. Har dessutom sovit hela natten. Och det är ju medicin bara det! 
 
Om en stund ska jag svira om till finkläder och sätta på sminket... för idag ska vi på bröllop! :D