Att spendera ett sportlov

Vilket lov vi fick. 7 dagar ledigt. Mitt i vintern.
En av de fantastiska fördelarna med att vara lärare... 
Summerar lovet, mest för egen del - men varsågod att läsa om ni vill:
 
Måndagen började med bitande vindar. Så vi liksom åkte till ishallen för att värma oss. Stora Hjärtat är en fena på skrillor. Lilla hjärtat och mamman i familjen övar frenetiskt. Men så kul!
 
tisdagen lånade vi en kompis till Enya över dagen. Och blev försenade till biografen när vi skulle se på Alfons på grund av vimsig mamma (läs; undertecknad). Jag stod liksom i ishallen med tre flickor med snörade skridskor ute på isen när Frida ringde och berättade att filmen började 13.30, och inte 15.00 som jag trodde. Då var klockan 13.24. Haha! Ni kan tro det blev fart!
Men tänk, att det är nog fasen bara i Sunne de pausar filmen för att invänta oss.
Blev så glad att jag slängde mig i armarna på den gulliga kvinnan som skötte maskineriet.
Efter biostressen fick vi tre fina flickor extra kring middagsbordet; Anna, Emma och Tyra <3
 
onsdagen hängde vi på Spa och lyxade oss med mormor Eva-Lena.
Hon är så fin, bjuder mig och barnen på spa-bad varje lov.
Det är verkligen något som vi uppskattar allihopa! Därefter lunchade vi på stan och gick på bokrea. 
En fika hos flickornas kusiner Saga och Nova blev det sedan. 
 
Torsdagen blev en hemmadag då Juni blev krasslig.
Vi lyckades ändå komma ut och åka några varv pulka i skogen bakom huset (jag klättrar lätt på väggar om jag inte får komma ut så det var skönt för alla inblandade i familjen att mamman fick luftas!)
 
fredagen blev vi bjudna hem till Junis bästis Alma Persson. Där härjades det hejvilt i några timmar, medan jag fick ett par kaffekoppar och en mysig pratstund med mamman Anna.
På eftermiddagen lekte vi kurragömma med Fredde och gräddade våfflor.
 
Och på lördagen. Då stack jag på snabbvisit till Stockholm för att överraska min bästis Christopher som fyllt 30 år. Finmiddag och tusentals kramar. Jo man tackar. Dessutom en himla mysig bilresa tillsammans med Chris syster Jessica. En helt underbar människa som jag sett upp till i halva mitt liv.
Flickorna roade sig kungligt i pulkabacken med sin pappa Tobbe under tiden. Tack <3.
 
Söndagen började i soffan med Vasaloppet på teven, och då var det liksom inte mer än rätt att fixa ett eget vasalopp efter det. Så brudarna och jag körde Öjervik runt på snowkick. En och annan vurpa senare lagade vi Lasagne åt Torsbys Finest - Lovisa, Johannes & Hampus som kom på middag (+ obligatoriskt härj).
 
Puh. Inte konstigt att jag somnade som en stock på sekunden jag lade huvudet på kudden igår kväll. Och ja... flickorna gjorde detsamma. 
 
Vi har sjungit.
Sportlovets lov.
Och nu är vi
På sista refrängen.
Möra och trötta.
Men med värme.
I hela kroppen.
Så fint.
Att få en hel vecka.
Tillsammans.
Att rå om varandra.
Lite extra.
Sovmornar och pulkarace.
Skridskor och bio.
Spabad och kakbak.
Och att få fylla stugan.
Med vänner och middagsgäster.
Det fyller i alla fall.
Mitt hjärta till bredden.
Som äldsta dottern sa;
"-Vilken lyx!"
Kunde liksom inte.
Sagt det bättre själv.