Tatueringar, glitterdamm & gamla bilar

Här hamnar jag då och då, och den här gången var det med Josefin vid min sida.
Vi gjorde bland annat en gemensam vänskapstatuering.
Nu har jag henne runt min arm för alltid, på samma sätt som jag har henne i mitt hjärta <3
 
Efter tatuering & kaffe med Vildängeln begav jag mig till Sundsberget.
Mediterade på en sten till den här vyn. Sagolikt.
 
 Och jag var bara tvungen stanna upp och häpnas åt det vackra i dammkornen som dansade i solljuset i lördags morse.
Det var som att stå i en stråle ren och skär magi.
There´s a crack. A crack in everything. That's how the light gets in.
 
 De små näpna buketterna i början av våren kan vara de allra vackraste <3
 
Lillfis och jag hängde på Kolan när Enysien var på dans. Vi letade enhörningar och kände på vattnet. Helt klart badbart!
 
Gullebobbos <3
 
Lillrompa mi. Snart är du sju år. Det svajar till under mina fötter...
 
Hälsade på lillebror i smedjan. Yxa in the making!
 
Och bland alla vackra scillor fann jag den vackraste blomman av alla. Enya IRIS Therese <3
 
 Vacker som en vårdag <3
 
I mamma och pappas trädgård är det ett HAV av scilla så här års. Underbart <3
 
 Pappa hade ställt fram finkärran för säsongen. Sådana här gamla bilar är jag runtkörd i under hela min uppväxt. Norge & Sverige runt. Med kokande motorer och åksjuka småsyskon. Finns få saker som jag minns med sådan värme som Peugeotträffarna (trots bilhaveri och spyor).
 
Gamla bilar alltså. I familjen Ögren är det bara Peugeot som gäller. Och hör sen.
 
Tösanävar och blombuketter. Finns vackrare? Svar: Skulle inte trot.
 
Det gigantiska kastanjeträdet i mamma och pappas trädgård står i knopp. Jag älskar det trädet.
Det är så majestätiskt. När min morfar dog så sprang jag direkt ut till trädet och lade mig under det. Jag låg där i säkert en timme. Grät, andades, kände den skrovliga marken under min tösakropp, och kände trösten från urkrafter starkare än något annat.
 
Bokiaturnering i vårsolen med mormor Evis, sämre kan man ha det <3
 
Älskade Bellisen, åh vad vi gosar med henne när vi hälsar på <3
Dammig bondkatt är väl ändå det bästa som finns?
 
Och en familjeselfie <3
 
 Idag har vi haft Gudfar Urban och grabbarna här på lek och grill. Så mysigt <3
Urban är en av de varmaste och finaste människorna man kan hitta på denna jord.
Är så glad över vår vänskap.
 
Grillspett, lax, fetaost & quesadillas stoppade vi på grillen. Mätta blev vi <3
 
Men nog banne mig slank den ned en riktig 80-talsklassiker till efterrätt. Grillad banan med chokladbitar. Halleluja <3
 
Eli är så rolig nu så jag skrattar ihjäl mig åt ungen. Den där åldern alltså. Det är den bästa <3
Han klev in i vårt kök och häpnade, med stora ögon gick han omkring och ropade "Oh maj gaaaaaad". PUSSGURKA!
 
Avslutar med veckans bok. Fick tipset av mamma, och den var verkligen otroligt bra.
En biografi från en flicka som växer upp i en mormonreligiös familj med en far som är psykisk sjuk.
Oerhört bra. In under huden... Vilken resa, vilken styrka.