Mars pannkaka!

Hej Mars! Vad kul att du är här. Vintrigare än februari hittils, men det är väl precis i sin ordning osv.
Vad vi har ägnat de första veckorna i mars åt? Mars pannkaka? Nej bara mars våfflor en kväll.
Och dessutom allt det här. Häng med eller stå kvar:
 
PINCHOSDEJT!
 
Med världens bästa brudgäng <3
Näst sista dagen på sportlovet lyxade vi till det rejält till tjejernas STORA förtjusning.
Efteråt drog vi till Mariebergskogen och tittade på djur och drack kaffe i solen (sistnämda aktivitet rörde bara de två vuxna, men jädrar så många livspoäng vi samlade på de tio minutrarna!).
 
Men dagen efter lockade backen igen. Tycker det är så underbart att vi alla 6 älskar att vara utomhus så mycket. Sista sportlovsdagen hade vi fint sällskap i backen av bonusfarfar Jan, monusfaster Mimmi och bonuskusinerna. Jonas grillade burgare åt hela sällskapet och vi njöt av ännu en dag med strålande sol. Hallå vilket sportlov? WOW!
 
Perfekt underlag och så häftigt att se utvecklingen hos alla våra tjejer under den här vintern i backen. Tur det är några helger kvar, för vi vill helst ALDRIG åka därifrån.
 
Internationella kvinnodagen den 8 mars. Då ställde jag farmor på bordet och predikade för barnen om jämställdhet och vikten av att förstå sitt eget värde som kvinna. En kvinnas rätt till sin egen kropp. Att belysa orättvisor och framförallt INTE gå med på dem. Att kroka arm på varandra och stötta och hjälpa varandra livet ut. Amen.
 
Fredagkväll och dejt med Sandra & Ti. Här är förrätten som vi bjöd på - och som fick högsta betyg av Ti. Busenkelt men svingott. Chips gjorda av tortillabröd, kryddade med persilja, vitlök och parmesan. En citronaioli med rödlök & färska räkor och lite dill på toppen. 
 
Älskar att vila ögonen på den här trion jag <3
 
Till huvudrätt gjorde vi entrecote, ugnsrostad potatis med riven parmesan, rödbetor med fetaost & honung, samt en chilibearnaise & en kräm med ugnsbakad vitlök. MUMS!
 
Hade kunnat äta upp hela fatet med rödbetor själv tror jag. Så sjukt gott.
 
Dagen efter steg vi upp och gjorde oss redo för avfärd mot Dalarna. Närmare bestämt; Ludvika.
Obligatoriskt loppisstopp på vägen. Fann creepy docka. Skratt och fnissattack blev det.
 
HEJ HOTELLET! Som var det mysigaste i mannaminne. VÄNTA VARA FÅR NI SE.
Jag brukar sova som en kratta eller i värsta fall inte alls när jag bor på hotell. Pga alla andra människors energier som är kvar i rummen mm. Men denna gång har jag säkrat upp. Hade med alla mina kristaller, och salt som jag renade rummet med. Vågade inte bränna salvia pga eventuellt brandlarm som skulle kunna gå. Sov som ett barn. TACK <3
 
Jag menar kolla! Så här var hela hotellet uppbyggt, fullt av massa vackra ting och små tittskåp. Något nytt att upptäcka överallt.
 
Så fint, och så mysigt! Ludvika Statshotell var det - och rekommenderas varmt.
 
Han som hjärtat klappar för. 
 
Hej Ludvikagator! 
 
Dejtnight i Ludvika<3 
 
Såg himmelst gott ut, men tyvärr smakade det inte så mycket. Spelade inte någon roll - att vara där och få vara tillsammans var det viktigaste.
 
Och vi gick mot ljuset. 
Men sedan gick vi tillbaka igen. Pga skulle på konsert.
 
Det finns skönhet att fånga i varje dag.
 
Anders Wendin. VILKEN KONSERT!
Kan inte förstå, han är helt otrolig. En röst som har så många olika nyanser, men alltid lika mäktig.Lägg dessutom till hans fantastiska förmåga att berätta historier så att man skrattar så man kiknar. Helhetsupplevelsen är obeskrivbar.
 
Han är av en annan sort den här artisten. Finns ingen som han i hela detta land.
 
"Vem bryr sig om hur vägen går.
Så länge jag får ha dig tätt intill mig" sjöng Anders.
Och intill mig satt han som gör att orden får mening <3
Vill dela allt. Alltid. Med dig Jonas.
 
Dagen efter konserten var jag så här glad. Såklart!
Också för att jag ätit två tallrikar fil med massa bär och granola.
Och för att Jonas är så rolig så jag knappt får luft ibland.
 
Sedan bilade vi hem genom dalaskogar, och väl i Värmland hämtade jag Lillfisen hos kusinen och så drog vi till trollskogen. Bara hon och jag <3
 
Det var otroligt vackert <3
Oh-ade och Ah-ade vart jag än gick.
Tur jag hade med mig HON som ser världen på samma sätt som jag.
För hon tjöt till av lycka hon med. Åt prakten.
 
Juni smygfotade mig när jag sysslade med det jag gör bäst.
Kramar träd. Det är så oerhört rofyllt, tryggt, helande och energigivande.
Mitt bästa tips till mänskligheten. Testa. Ba gört!
 
Lillfis kollade till trollen innan vi begav oss hem och gräddade grahamsvåfflor som vi åt med cremefraiche, riven ost & grillad kyckling.
 
 Fulltankad. Av skogens energi, och av helgen i Dalarna med Jonas.
Kärlek precis överallt. Tänk att livet får vara så här?
Nyp mig i armen osv.
 
Vi avslutar med en sista på A.W. Bara för att.
Han är kung.
 
______________________________________________________
 
Hej puss ses!
#1 - - CurtisPycle:

Our friendly and professional domestic plumbers can fix everything from a leaking sink and a broken tap to a complex central heating and hot water system. https://www.lifestyle-forum.net/members/collins_aubree_83.html - Show more...

#2 - - Basillanny:

Sophie P. (sophiepatterson61) Go Ia, portfolio, zdjcia, kontakt - megamodels.pl http://www.megamodels.pl/sophiepatterson61 - Show more!

#3 - - JamesFroca:

Our friendly and professional domestic plumbers can fix everything from a leaking sink and a broken tap to a complex central heating and hot water system. https://www.fundable.com/savannah-baker - Gas Engineer!

#4 - - Robertmerne:

Object moved http://gotartwork.com/Profile/lyla-baker/103878/ - Show more!..