Sommarkänslor, årets första dopp, barnkalas & första gången jag fick en bild publicerad i Aftonbladet!

Vårens vackraste vecka kom och gick. Som en saga är det att vandra bland körsbärsblommen.
Tack för denna gång <3 
 
Och sommarkänslorna flödade! Så i torsdags åkte vi ned för årets första dopp.
 
Uppfriskande. Jodå. Men så härligt!
 
Alla flickorna Ögren slängde sig i sjön!
 
 Förebilden hamnade sist i ordningen. Som sig bör i uppochnedvända världen.
Här taggar vi till, Enyisen och jag! <3
 
Och Sara var hemma i Sunne och hälsade på <3
Kändes precis som semester, eftersom hon oftast är hemma mitt i sommaren.
Så mysigt att sitta och tjöta på ballen i några timmar!
 
Fredagkväll och grillning hos Furtemarks <3
 
De här två kan leka i evigheter  <3
 
Och att vakna lördag morgon till solens strålar och kärlekar intill <3
Jonas på ena sidan och Hilmisen på andra.
 
Vi tog årets första utefrulle och N J Ö T så vi nästan borde skämmas. Nejrå skoja.
Man ska aldrig skämmas för att man njuter.
 
Och sedan satt vi så här. Med varsin kaffekopp. I solskenet. I en timme.
Lyssnade på barnen som tjoade och lekte. Sa till varandra: "Att man får ha't så gött"
 
Sedan ordnade vi barnkalas för Juni och härjade i timmar.
Det var också gött. Men en annan sorts gött.
 
Jonas fixade lekar för kidsen efter att han grillat 40 korvar och utfodrat ungarna. Puss sa jag! 
 
Och stora tjejerna Enya och Isabella skötte glasskiosken.
Helt suveränt <3
 
Glass i stora lass delades ut till ungar som lekt sig varma och svettiga. Vädret var helt ljuvligt denna kalasdag!
 
Födelsedagstjejen <3 Vilket mysigt kalas hon fick, tillsammans med klasskamraterna.
 
På söndagen vankades dansuppvisning för JUNI. På magiska Västanå Teater. Inte ett öga torrt.
Så stolt över min tösabet. Här är hon på väg till uppsamligen, redo att dansa till låten "9 to 5" med portfölj och "kostym".
 
Efter dansuppvisningen drog vi till ÖJERVIK.
Mitt andra hem sommartid.
 
Den här platsen. För evigt i mitt hjärta.
 
Enyis <3
 
Bellis <3
 
Junis <3
Och Hilmis <3
Mina fyra tjejer. Tänk vilken skatt <3
 
Och så blev det BADTAJM! För det här är ingen badkruke-familj. Nej nej!
 
Vi fann en död humla och begravde den.
 
Juni glömde badräkt och ville bada med kläderna på. Klart hon fick <3
 
Lillfis i vattenbryn.
 
Det var ju söndag. Så Sunday Outdoor Cooking stod på schemat.
Denna gång PYTT! Med stekt ägg och massa grönsaker. Tvärgott!
Tack för maten älskling <3
 
Utfodring av barn! 
 
I onsdags var det Vernissage på Ekeby, och jag fick sällskap på jobbet av de här två filurerna <3
 
 
Och så hände något knasigt roligt! Bästis hamnade i aftonbladet och drog med sig mig! 
Lite kul kändes det allt, att få bild publicerad i en av Sveriges största tidningar.
Men ROLIGAST var ju såklart att de uppmärksammade Chris.
Alltså han är värd ALLT. ALLT ALLT ALLT.